04 January 2010

Kalau engine tu dapat balik nak buat apa?

Utusan online kejap tadi melapurkan bahawa kerajaan sedang berusaha untuk mendapatkan kembali 2 engine F-5E dan tak dijelaskan pula samaada bila dah jumpa nanti nak bawa balik ke Malaysia atau sebaliknya. Persolannya ialah,
  1. Kalau engine tu dah dijual di black market dengan nilai RM50,000,000.00 satu, berapa pula kos untuk menebus dan mendapatkan semula 2 engine tersebut?
  2. Selepas engine tersebut dibayar kepada pemunya dipasaran gelap tersebut, mungkin engine tu dibawa balik ke Malaysia. Lepas tu nak buat apa? Kalau engine tu benar-benar berguna kepada TUDM apa pasal selepas 2 tahun hilang baru nak siasat dan cari semula?
  3. Adakah kerajaan terpaksa mengeluarkan duit untuk pemberi maklumat hingga terjumpa kembali engine itu nanti?
  4. Kalau asyik keluar duit berjuta-juta untuk bayar itu dan ini bagi mendapatklan engine tersebut yang tak tahu nak guna bila dah dapat nanti .... baik tak payah.
  5. Baik simpan duit tu untuk 3 perkara penting ini iaitu pendidikan, kesihatan dan keselamatan. Salurkan pada rakyat lagi bermanafaat.

    2 comments:

    1. Kalau Datuk Zahid Hamidi & the gang kat TUDM tu tak tau nak buat apa-apa pada injin tu nanti setelah habis berjuta-juta RM, saya cadangkan kita buat tukun sajelah, ada juga menafaatnya buat nelayan bagan datuh, tentu pengundi dan rakyat parlimen bagan datuh berbangga dengan nya. .... setuju kan datuk

      ReplyDelete
    2. salam...
      boleh buat tukun le kot
      selamat tahun 2010

      ReplyDelete

    Recent Posts : Dr Siti Mariah

    Popular Posts

    Artikal pilihan hari ini