08 January 2010

Konpius : Mai tengok lambang kat baju dia


Demo kat masjid Negara oleh puak tu : Tak sensitive langsung

11 comments:

  1. Inikah puak2 yg dikatakan pembela Islam? lihatlah, ALLAH S.W.T telah menunjukkan kekuasaanNYA, bila mana mereka yg berniat jahat mahu mencabar Islam dibukakan ALLAH niat jahat mereka itu. Mereka2 inikah yg dikatakan golongan munafik!

    ReplyDelete
  2. konpius juga ye...kalu kat palestin tu rasanya lebih kurang juga,mungkin lebihteruk disegi luaran..cukuplah kalu dia py semangat cintakan islam..yg kurang tu kita pebetulakn..jgn cepat menuduh

    ReplyDelete
  3. Salam Admin,
    Ana tak berapa familiar la lambang tu..Lambang apa ya???

    ReplyDelete
  4. Wa'alaikum salam AM

    ntah lah .... edit bagi besor lagi gambor tu, kut-kut ternampak sesuatu yg tak sepatutnya terpampang didadanya.

    ReplyDelete
  5. baju yang dipakai itu adalah jersi pasukan Liga Sepnayol, Barcelona. Kalau nak tunjuk ciri Islam pun pakai la jersi Turki ke, Malaysia ke...Nampak sangat tak paham motif tunjuk perasaan,,, Tunjuk je lebih

    ReplyDelete
  6. Maaflah, kalau saya tak kan pakai baju yang ada lambang salib tu, tak kira lah walau pun sekadar peminat. Saya juga peminat pasukan bolasepak brazil, tapi saya takkan beli dan pakai hanya kerana saya terlalu minat kat pasukan tanpa ada perasaan takut pada Allah dan agama Islam kerana pada bendera tu terdapat lambang berupa salib.

    Saya setuju kita kena lebih sensitive walau pun perkara tu nampak kecil dan remeh.

    ReplyDelete
  7. Salam,

    soal pakaian tak kecik dan remeh
    orang yang kasihkan kekasih AllAH mistinya
    cinta segenap ciri ciri kekasihnya, seperti mana minat pasukan bola SEPANYOL takkan pulak pakai baju BRASIL dan duduk dibangku penyokong SEPANYOL.
    Malaikat yang jumpa rasullulah jua memakai pakaian yang menyerupai rasullullah.
    Tak ada lagi sejarah walau dalam mimpi orang jumpa malaikat pakai T SHIRT .
    Memang pakaian tak melambangkan iman didalam dada. Tetapi apa didalam dada kesannya zahir ke luar zahiriah

    ReplyDelete
  8. ada kebaikan juga bila simamat tu pergi demo pakai baju tu, moga-moga lepas ni ramai orang islam yg lebih sensitive bila beli baju untuk sokong pasukan tertentu. saya ada tengok ramai orang melayu yg NGok pakai baju tulisan besar kat depan 'Carlsberg' hanya kerana minat sangat kat liverpool, ini mengarut dan jalil sangat.

    ReplyDelete
  9. Soalan kepada ustaz anon 10.19pm

    Semasa jadi PM dulu Tun Mahathir pernah kata 'Apa yang dipakai tak penting .... yang penting hati ... kalau baik hatinya ...baiklah orang tu' mungkin merujuk kepada isteri dan anak-anak perempuan serta menantu nya yg tak bertudung. sila komen sikit.

    ReplyDelete
  10. Yang lagi teruk pun ada...menteri lagi....cakap jangan main2kan kalimah Allah...itu perkara sensitif...tapi diri sendiri tak pakai tudung apa cerita?.....

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini