03 September 2011

Sudah sedia turun tahta


Milo Suam menulis :-

SEPATUTNYA manusia yang paling patriotik sekali di negara ini seharusnya adalah orang nombor satu negara, iaitu Perdana Menteri Malaysia.

Namun perkara sebaliknya berlaku, di saat Malaysia menyambut hari kemerdekaan yang ke 54, pemimpin nombor satu negara memilih untuk bercuti ke luar negara iaitu ke Australia.

Sebuah blog merakamkan gambar pesawat peribadi yang dikhaskan untuk kegunaan Najib Tun Razak dilihat mendarat di Perth Autralia pada 31 Ogos 2011, pukul 17.05 waktu tempatan [Airport Spotter].

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/09/tidak-patriotik-najib-sambut-merdeka-di.html#ixzz1WrMEL7NL



Anda tidak payahlah mempersoalkan samada beliau patrotik atau sebaliknya kerana beliau sudah mula menyedari bahawa secara sedikit demi sedikit beliau kena belajar untuk tidak selamanya berada diatas tahta yang ada.

Beliau perlu mencari angin & nafas baru nun jauh di Australia.

Dengan mengambil kira bebanan rakyat yang semakin ketara peristiwa Najib lari ke Australia  ini adalah petanda awal beliau serta peringatakan kepada rakyat Malaysia bahawa beliau sedikit demi sedikit sudah mula menjauhi diri dari tahta yang yang diduduki sekarang dan beliau memang sudah mula bersiap sedia untuk kelihangan tahta tersebut selepas PRU 13 nanti. 

Sejarah membuktikan bahawa, TS Muhyiddin Yassin yang menjadi ketua pasukan pendesak supaya Tun Abdullah Ahmad Badawi melepaskan jawatan selepas kekalahan teruk dalam PRU 12 yang lalu pasti akan berulang lagi selepas PRU 13 ini kerana dengan kebiadapannya selepas peristiwa tersebut beliau telah diangkat menjadi Timbalan Perdana Menteri (sebagai satu anugerah untuk kebiadapannya).

Kini cita-cita beliau semakin tinggi untuk menjadi orang No 1 pula dan kesempatan terbaik ialah pada saat ini. Keliling kelalang sudah sedia maklum bahawa TS Muhyiddin sedang mengatur strategi bagi menjadi merampas kedudukan tersebut dan DS Najib sedia maklum tentang apa yang bakal berlaku keatas dirinya selepas ini. Malangnya TS Muhyiddin lupa bahawa angka 13 ini merupakan waktu yang paling tepat untuk PAS & Pakatan Rakyat menaiki tahta yang ditinggalnya DS Najib.


Satu lagi sebabnya DS Najib sudah prepare untuk turun tahta ialah berdasarkan kajian Merdeka Centre yang menunjukkan populariti DS Najib jatuh menjunam akhir-akhir ini, baca seterunya dari sumber The Malaysian Insider 

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini