29 October 2011

Aziz Bari, peluru & nota


Pensyarah Universiti Islam Antarabangsa (UIA) Prof Dr Abdul Aziz Bari yang sedang disiasat oleh tiga pihak berhubung kenyataannya tentang titah Sultan Selangor menerima peluru dengan ugutan bunuh hari ini.

Aziz menerima sebutir peluru yang dihantar menerusi sampul surat ke rumahnya di Bandar Baru Selayang dekat sini kira-kira 11.45 pagi tadi (semalam)

“Saya menerima sampil surat dengan sebutir peluru, dengan nota berkata ‘jangan kurang ajar dengan Sultan, maut nanti’,” kata Aziz kepada The Malaysian Insider.

27 October 2011

Diskusi : Hudud - Tuntutan & Perlaksanaan dalam Konteks Malaysia : Anda Patut Hadir



Dear friends,

HUDUD – ADVOCACY & IMPLEMENTATION IN THE MALAYSIAN CONTEXT

You are invited to a discussion this Sunday morning with the good professor from Kelantan who has studied comparative religion before inTaiwanEngland and other countries.

See attached for the Hansard extract of the historic enactment of Hudud in the Kelantan State Assembly in 1993, two years after PAS under the leadership of Tok Guru Nik Aziz re-captured the state from UMNO.  Even UMNO dared not obstruct passage and voted for the enactment.  The discussion will be based around this source document.

It was also made clear then that Hudud is not mandatory for non-Muslims, something the mainstream press has kept hidden from us all as part of the agenda of demonising PAS.  See page 5, 5th paragraph: “Tambahan pula, jika mereka tidak beragama Islam, mereka terkecuali dari hukuman ini.

The learned professor has conducted many intellectual debates with us before on issues which are most relevant for the future well-being of our nation of diverse faiths and cultures.  I shall never forget the discussion centred around PAS’ position that the only people who are not “pendatangs” in our country are the Orang Asli.

Contact me 012-3827811 if you are not sure how to get to the venue in Taman Sentosa, Klang, off Jalan Sungai Jati.

You can google “google map malaysia, jalan bendahara 38, klang”.  About 300 m to the southeast of the “A” red bubble, across a palm oil small-holding, you will spot 3 rows of shophouses with red roofs.  The middle block is where the Pusat Khidmat is.  Zoom out to see how you can get there from where you are.

In the book just released, “An Uncommon Hero: M.K. Rajakumar in Politics and Medicine”, Dr. “Rajan” said in a Millennium Lecture in 2000:

“Partai Islam, which is the core of the opposition, has been surprisingly astute in reassuring the non-Malays that their way of life would not be affected.  They point, very effectively to the experience of non-Muslims in the state of Kelantan that they govern.  Consequently, the DAP is willing to take a risk with its non-Muslim Chinese constituency by allying with the Partai Islam.  The coalition may not last, but a thaw has set in and no way will Malaysians agree to go back into political deep-freeze.  Partai Islam has made a dent on non-Malay suspicions regarding their true intentions.  It is uncertain if they possess the faith and endurance to persevere in the historic task that they have taken upon themselves, to show to unbelievers the Islamic way to a new ideal in organizing society.”

MALAYSIANS WHO ARE SICK AND TIRED OF THE MANIPULATIONS OF UMNO USING RACE AND RELIGION TO DIVIDE US SHOULD START EQUIPPING THEMSELVES TO SEE THE TRUTH.  SAVE OUR COUNTRY BY SUPPORTING PROGRESSIVE ISLAMIC LEADERSHIP TO SMASH THE ROBBERS AND PIRATES WHO CLING TO POWER BY DASTARDLY TACTICS TO SOW DISSENSION AND CONFLICT AMONG US.

“PAS GANTI UMNO”

SPREAD THIS MESSAGE TO YOUR FRIENDS.

Regards,
Oon Eng Hock.
Sektretariat Parlimen Kota Raja

26 October 2011

1 spesis


Kah kah kah .... Perhimpunanan agung PERKASA hari ini melantik ahli parlimen Kulim-Bandar Baru, Datuk Zulkifli Noordin sebagai naib presidennya yang baru.

Zulkifli dilantik melalui usul tergempar yang dikemukakan oleh ahli dewan tertinggi PERKASA Muhammad Zahid Md Arip bagi berganding dengan Berahim Ali. Memang layak dan tepat pilihan tu.

Usul berkenaan diluluskan sebulat suara. Baca seterusnya di sini

RDPT suku tahun 3/2011 : JPrK Kota Raja siapsiaga.


Jentera Pilihanraya PAS JPrK Kota Raja menggesa seluruh petugas parti agar memastikan bahawa tindakan semakan, tuntutan dan bantahan dibuat keatas nama-nama yang diragui ketika pameran RDPT untuk suku tahun 3/2011 akan di pamerkan bermula esok.
Semalam JPrK telah memanggil seluruh petugas dan mengarahkan semua siapsiaga untuk membuat kerja-kerja diatas.
YDP PAS Kawasan merangkap Pengarah Jabatan Pilihanraya Selangor En Jaafar Samsuddin mahu tumpuan diberikan diberikan keatas Kad Pengenalan kod 71 dan lain-lain diambil perhatian pada kali ini disamping penduduk bukan pemastautin dikawasan pengundian mereka.
Sebagai rekod JPrK Kota Raja semasa siasatan awam SPR berhubung bantahan yang dibuat telah menang 100% dari 260 bantahan yang dibuat dan sebelum itu untuk suku tahun pertama sebanyak 88% kita menang.
Taklimat yang diketuai oleh Sdr Syed Abd Malek, Setiusaha JPrK dan Tn Hj Hakim Kari, Pengarah JPrD Sri Muda serta Pengarah JPrD Sri Andalas Tn Hj Termizi Ismail telah mendapat sambutan yang hangat dari petugas bagi memastikan semua penyelewengan jika ada dibenteras pada kali ini.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mempamerkan senarai 42,051 nama pemilih yang rekodnya tidak dapat disahkan kesahihan maklumatnya selama seminggu bermula Khamis ini. Menurut kenyataan SPR pada Selasa, nama pemilih berkenaan akan dipamerkan bersama daftar pemilih tambahan suku ketiga tahun ini di 987 tempat pameran seluruh negara.

"Senarai nama pemilih yang rekodnya meragukan bukan untuk tujuan tuntutan atau bantahan sebaliknya untuk pengesahan daripada pemilih berkenaan atau waris kepada nama-nama yang dipamerkan.
"Jika nama pemilih itu ada dalam senarai berkenaan, maka beliau perlu hadir ke Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) untuk mengenal pasti masalah berhubung rekod nombor kad pengenalannya sebelum merujuk kepada SPR untuk urusan berkaitan pendaftaran pemilihnya," menurut kenyataan itu.
Dalam tempoh yang sama, SPR akan turut mempamerkan senarai 264,404 permohonan pendaftaran sebagai pemilih baru dan 52,215 permohonan untuk pertukaran alamat pusat mengundi daripada pemilih yang sedia berdaftar dengan SPR dalam tempoh urusan pendaftaran pemilih Suku Tahun Ketiga 2011 bermula Julai hingga September lepas.
Menurut SPR, mana-mana warganegara yang baru mendaftar sebagai pemilih tetapi mendapati nama mereka tidak tersenarai di dalam Rang Daftar Pemilih Tambahan Suku Tahun Ketiga 2011 itu boleh membuat tuntutan dengan menggunakan Borang B dengan menyerahkan borang tersebut kepada Pendaftar, iaitu Pengarah Pilihan Raya Negeri masing-masing dalam tempoh tujuh hari dari tarikh ia dipamerkan.
Bantahan ke atas kemasukan nama mana-mana orang di dalam daftar pemilih yang dipamerkan boleh dilakukan dengan menggunakan Borang C.
SPR menasihatkan mereka yang ingin membuat bantahan memastikan bantahan adalah berdasarkan kepada alasan kukuh dan tidak dibuat secara melulu.
Selain daripada mempamerkan nama-nama pemilih baru dan pemilih berdaftar yang memohon untuk bertukar alamat pusat mengundi, SPR juga mempamerkan nama-nama pemilih yang akan dikeluarkan daripada daftar pemilih.
"Asas SPR mengeluarkan nama pemilih berkenaan daripada Daftar Pemilih ialah kerana mereka ini didapati telah meninggal dunia, lucut hak warganegara, telah bersara daripada angkatan tentera dan polis yang bermakna mereka telah hilang kelayakan sebagai seorang pemilih pos dan sebagainya," menurut kenyataan itu.
Bagi tempoh Julai hingga 15 Sept lepas, SPR mengeluarkan 69,293 nama daripada rekod pemilih berdaftar setelah disahkan meninggal dunia.
Dalam tempoh berkenaan, SPR memotong 1,068 nama pemilih berdaftar yang disahkan telah dilucutkan kewarganegaraan oleh JPN. - BERNAMA

23 October 2011

MP PAS Kota Raja Bahas Belanjawan 2012

Najib Kempen sana sini

1. Sebentar tadi, berjumpa dengan bekas polis pangkat SI, dia bagi tau Najib akan jumpa dengan seramai mungkin bekas polis di PWTC petang ni, diimana majlis tu akan bermula jam 3.00ptg. Dia pun akan pergi atas jemputan PM tu.

Diberitahu juga bahawa ramai yang datang tu termasuk dari Sabah & Serawak. Banyak belanja yang akan digunakan untuk majlis semudah ini.

Najib kempen pusing keliling ni guna duit rakyat tanda PRU 13 dah dekat. Jangan pulak ada yang masih tidur lena pada ketika ini.

2. Seorang Bendahari PAS Kawasan yang bijak agama jugak bagi tahu pada sahabat-sahabat rakan seperjuangan bahawa jika ingin berkorban pada tahun ini (contoh 1 bahagian lembu RM400.00) - dia cadangkan supaya jika boleh korban tu ditangguh dahulu untuk tahun ini dan duit tersebut dikorbankan sebagai infak fisabilillah dan berikan kepada Bendahari JPrK untuk persiapan PRU.

Melalui survey yang dibuat ramai para uztaz bersetuju dengan cadangan ini ..... anda bagaimana? Jika setuju .... ayuh kita terus usmbangkan kepada Bendahari JPrK masing-masing.

17 October 2011

JOM hadir : YAB Dato Seri Nizar + Ng Swee Lim dll di Stadium Kota Raja

PAS Kawasan Kota Raja selaku penganjur menjemput orang ramai untuk hadir ke Majlis Penerangan dan Ceramah oleh pimpinan Pakatan Rakyat yang akan diadakan seperti butiran berikut :

Tarikh    :  Selasa 18hb Oktorber 2011
Masa     :  9.00 malam
Tempat  :  Stadium Kota Raja, Klang.

Penceramah

YAB Dato Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin
YB Ng Swee Lim
YB Dr Siti Mariah Mahmud
YB Dr Xavier Jayakumar
dan Pimpinan PAS Kota Raja

16 October 2011

Umno Pulau Pinang hanyalah kuda tunggangan Gerakan.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata, Umno tidak akan menuntut untuk mengetuai pentadbiran negeri Pulau Pinang sekiranya BN berjaya merampas kembali negeri itu dalam pilihan raya akan datang.

Nampaknya Umno Pulau Pinang yang berkokok saban hari semenjak Negeri itu tumbang ke Pakatan Rakyat hanya sekadar menjadi "Kuda Tunggangan Gerakan" - bahasa yang begitu sinonim dengan Umno dan Barisan Nasional.

Umno Pulau Pinang ibarat melukut ditepi gantang, sekuat mana pun kamu berkokok, tuan kamu tidak pernah memperdulikan kamu - dan kamu hanya layak menjadi budak suruhan dan hamba abdi kepada Najib, Umno Pusat dan seterus menjadi kan kamu 'kuda tunggangan parti Gerakan'

Tahniah Umno Pulau Pinang  :  baca lagi di sini

15 October 2011

Bersih dulu sebelum umum PRU13

Dalam keghairahan DS Najib untuk membubarkan Parlimen bagi mengadakan Pilihanraya umum ke 13, kita berharap Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya,Tan Sri Abd Aziz Mohd Yusof dapat menasihat PM1 Malaysia ini supaya menangguh dulu hajatnya kerana Daftar Pemilih yang bakal digunakan dalam PRU nanti belum Bersih sepenuhnya.

SPR mesti amanah, jujur, telus dan bertanggung jawab memastikan tanggung jawab yang dipikul dijalankan secara adil supaya tidak dibenci rakyat dan dilaknat Allah SWT.


Pendedahan wujud 40,000 pemilih 'diragui' yang mahu dipamer oleh Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) kepada umum menimbulkan persoalan apa sudah jadi dengan Agency Link-Up System (ALIS).

ALIS iaitu satu sistem yang menghubungkan pengkalan data SPR dengan pengkalan data warganegara di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Ianya digunakan bagi mengenalpasti individu yang mendaftar sebagai pemilih adalah sah sebagai warga negara.

"Sebelum ini SPR begitu berbangga kerana mempunyai sistem yang dihubungkan kepada Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yang dikenali sebagai ALIS (Agency Link-Up System).

"Sudah pastilah JPN mempunyai pengkalan data yang paling canggih dalam negara kita. Tapi apa sudah jadi dengan sistem ini," soal Exco Dewan Pemuda PAS, Suhaizan Kayat.

Beliau yang juga Pengerusi Pemulihan Demokrasi dan Mobilisasi dewan itu turut mempersoal adakah JPN tidak memiliki identiti semua warga negara Malaysia sehingga perlu dipaparkan kesemua 40 ribu pemilih yang meragukan kepada media.

Sepatutnya dengan sistem ALIS itu katanya, SPR dan JPN sudah mampu membezakan antara pengundi asli dan pengundi palsu.

"Mengapa baru sekarang SPR menyedari pemilih yang meragukan. Apakah sebelum ini SPR tidak menyedarinya?

"Kalau tidak menyedarinya bagaimana status pilihan raya ke-12 yang penuh dengan daftar pemilih yang tercemar," soalnya lagi.

Selain itu beliau turut mempersoal apakah SPR sudah tidak yakin dengan JPN kerana kelemahan sistem pengkalan datanya sehingga terpaksa dipamer kepada umum.

Ke mana hilang 10,000 lagi nama

Sementara itu, beliau mahu SPR menjelaskan ke mana hilangnya sejumlah 10,000 lagi nama yang sebelum ini didakwa sedang di siasat oleh mereka.

"Dalam kenyataan media yang terbaharu Tan Sri Abd Aziz Mohd Yusof telah mendedahkan bahawa terdapat 40 ribu pengundi yang diragukan.

"Sedangkan sebelum ini kenyataan yang dikeluarkan oleh SPR bahawa terdapat 50 ribu pemilih yang sedang disiasat. Saya tidak tidak pasti bagaimana 10 ribu pemilih hilang secara tiba-tiba," katanya yang juga Ketua Pemuda PAS Johor.

Pun begitu, beliau turut mengucap syabas kepada Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya,Tan Sri Abd Aziz Mohd Yusof kerana akhirnya akur bahawa daftar pemilih SPR perlu dibersihkan.

Beliau juga mahu usaha Pemuda PAS membongkar segala kelemahan dalam sistem pilihan raya tidak lagi diperlekeh SPR.

12 October 2011

Saranan YB Jahil


Kerajaan disaran meningkatkan pendapatan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sebanyak RM30 juta setahun menggunakan kutipan cukai rokok dan arak bagi meningkatkan mutu bola sepak Malaysia agar setanding dengan negara maju.
Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim berkata, kerajaan perlu memandang serius isu bola sepak jika ingin memperbaiki mutu permainan kerana ia membabitkan soal kewangan.
"Sukan bola sepak pada hari ini memerlukan dana kewangan yang kukuh. Kita tidak boleh lari daripada elemen itu.
Sehubungan itu, Zahrain yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Pulau Pinang (FAP) berharap agar kerajaan mempertimbangkan saranan tersebut selepas penajaan dan pengiklanan rokok serta arak sebelum ini diharamkan

11 October 2011

Perbicaraan Awam SPR : Lebih 95% bantahan PAS Kota Raja menang

Hari ini selesai lah Perbicaraan Awan SPR untuk 260 bantahan yang dibuat oleh Kota Raja. Kita menang 248 dan hanya kalah 4 bantahan sementara 8 bantahan masih dalam siasatan.

Hari ini YB Dr Siti Mariah membuat 10 bantahan jam 12.30 tengahari, manakala YB Shuhaimi hadir kira-kira jam 11.00 pagi untuk membuat 10 bantahan.

Semua petugas PAS Kota Raja amat berbangga dengan pimpinan tertinggi PAS Kota Raja serta PKR Kota Raja yang hadir dikedua-dua hari semasa perbicaraan ini dijalankan. Semalam pun YB Dr Xavier turut hadir memberi sokongan kepada pembantah.

Diakhir perbicaraan Pengarah SPR Selangor Tn Hj Zulkifli sempat bergambar dengan Pengarah JPrN Selangor merangkap YDP PAS Kota Raja serta pembantah dari Kota Raja.

MESRA : Pengarah SPR Selangor bergambar bersama Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Selangor JPrN, En Jaafar Samsudin bersama sebahagian pembantah dari Kota Raja
Serious : YB Shuhaimi mendengar taklimat bantahan yang disampaikan oleh Pengrah JPrD Sri Muda Tn Hj Hakim Kari sambil dioerhatikan oleh Sdr Azmi jusoh dan Tn Hj Bahaudin Alias (MBA)

 Isyarat bagus : YB Shuhaimi menang dalam perbicaraan siasatan awam SPR hari ini.

10 October 2011

SMS Hu Pang Chow

Baru terima sms sebentar tadi dari Mr Hu Pang Chow, Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS, DHPP berkaitan lapuran Surat Khabar Sinar Harian.

"Saya Hu Pang Chow (Ketua DHPP Pusat) menafikan dengan sekeras-kerasnya mengatakan DHPP enggan sokong parti (PAS) jika hudud dilaksanakan dan ancam tinggalkan PAS yang disiarkan dalam Sinar Harian hari ini. Sebagai salah seorang pengasas Kelab yang kini jadi DHPP, tidak ada sebab saya buat demikian, umpama rumah yang dibina dengan duit, masa dan tenaga saya tiba-tiba dibakar oleh saya sendiri atas sebab bocor sikit didapur."

Nah kau Sinar Hairan - mana pulak kau dapat berita tak benar ni - jawab jangan tak jawab

09 October 2011

Najib ulas BN kalah teruk di WP sempena lawatan hari ini

Yang disiarkan dalam berita TV3 sebentar tadi dan baca di sini.

1. Gendang sudah di palu, gema Pilihanraya semakin hampir dan Najib mahu anggota Parti tidak memberi masaalah kepada BN.

2. Kesiapsiagaan bertambah mantap dengan mengelak rasa tidak puas hati sesama ahli parti sendiri.

3. Jangan cipta masaalah, jangan buat masaalah - kerana asaa kekuatan ialah anggota kita.

Najib Ingatkan Anggota BN Elak Percakaran Sesama Sendiri

4. Antara sebab kalah ialah sabotaj calun yang dibuat oleh ahli parti yang dibuat secara terbuka dan halus.

5. WP ibu kota kita - Najib anggap parti BN parti sokongan orang kampung kerana urban dan sub urban tidak sokong BN.

6. Dengan bangga Najib berkata "saya pergi makan sarapan pagi tepi jalan dgn isteri dan anak, pandu kereta sendiri. Berebut orang ambil gambar dengan saya, semua kata terima kasih ini budget terbaik. Penerimaan rakyat terhadap budget amat positif"

Ulasan : maknanya masih terlalu banyak dan bertimbun masaalah dalam BN yang perlu diperbaiki, menunjukkan harapan PR masih cerah untuk memimpin kemenangan di WP dalam pru 13 nanti - walahuaklam

7. Pesan Najib, kita ramaikan kawan, kita kurang kan musuh kita, kita jangan sombong pada rakyat, 7 hari seminggu bekerja untuk parti, bila pihanraya oooooooi akan tiba sehari dua ini.

Budget oh Budget

Bajet 2012 kali ini seolah-olah menggambarkan apa yang sebenarnya terkandung dalam pemikiran perdana menteri kita sepertimana dialog dalam filem P Ramlee yang masyhur, “budak-budak tak boleh pegang duit banyak-banyak ”.

Justeru, mahasiswa sekali lagi kecewa dengan pembentangan bajet kali ini yang juga seolah-olah tidak langsung memikirkan soal pembinaan generasi akan datang.

Boleh jadi kerajaan sekarang beranggapan mahasiswa tidak boleh terlalu selesa, nanti mereka malas belajar.

Cadangan peringkat kita mahasiswa sebelum ini antaranya seperti pemberian pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) mengikut zon berdasarkan kenaikan kos sara hidup mutakhir ini, namun ia ibarat mencurah air ke daun keladi.

Belum lagi kita cadang supaya PTPTN diubah menjadi biasiswa! Lahirlah pelacur daripada kalangan mahasiswi yang rata-rata tidak sanggup untuk berhadapan dengan krisis kewangan walaupun telah menuntut ke menara gading.


Boleh jadi ianya bukan menara gading lagi, tapi menara taring yang misinya membunuh masa depan mahasiswa dan belia remaja! Banyak lagi berita-berita di dada akhbar yang mengejutkan kita, ada yang jadi keldai dadah kerana bayarannya sangat lumayan dan tidak kurang ada yang sanggup menjadi pencuri kecil-kecilan di kampus!

Mana tidaknya, sebaik sahaja mahasiswa keluar bergraduasi mereka sudah punyai belenggu hutang kiri dan kanan sehingga mencecah puluhan ribu ringgit. Mahasiswa juga dikenali sebagai OKU iaitu "orang kuat utang"!

Pendirian di peringkat mahasiswa adalah untuk pihak kerajaan mempertimbangkan soal yuran pengajian di universiti. Sebagai contoh mudah, yuran internet dan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) di sebuah institut pengajian tinggi awam (IPTA) sehingga mencecah RM100 untuk satu semester.

Dalam masa sama juga dikenakan yuran perpustakaan RM100. Tidak kurang lagi bas universiti pun dikenakan kos perkhidmatan. Bas kilang pun percuma,ini pula bas universiti!

Boleh jadi ia jumlah yang tidak besar di mata para menteri dan mereka yang menaiki kereta import yang mewah, namun ia adalah beban di peringkat kami mahasiswa!

Ada yang ikat perut dek kerana kos sara hidup benar-benar menjerut kehidupan mahasiswa terutama mereka yang berada di lokaliti Lembah Klang.

Kenapa tidak kerajaan memperuntukkan sejumlah bajet bagi menampung kos kemudahan internet dan ICT di institut pengajian tinggi ini? Bukankah kerajaan sebelum ini beria-ria sangat mahu memperkenalkan emel percuma kepada seluruh rakyat Malaysia?

Mana mahu guna e-mel tanpa internet! Nah, itulah persoalannya. Ibarat sudah jatuh ditimpa tangga pula. Malang sungguh mahasiswa di Malaysia!

Bukan tidak bersyukur dengan kerajaan yang memberikan baucer RM200 untuk pembelian buku melalui syarikat kroni ini, tetapi tidak lagi percaya. Jom ubah kerajaan sekarang!

Muhammad Safwan Anwang @ Talib
Penulis adalah Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya.

08 October 2011

Isyarat semakin jelas


Mungkin perdana menteri tidak mahu berkongsi tarikh pilihan raya umum akan datang, tetapi berdasarkan kepada lawatannya ke Selangor hari ini, dapat dibayangkan bahawa ianya tidak lama lagi.

Memulakan lawatannya di Ijok pagi tadi, Datuk Seri Najib Tun Razak turun padang untuk membuktikan kepada rakyat Selangor bahawa sudah tiba masanya untuk kerajaan Pakatan Rakyat 'angkat bungkus'.


Berucap kepada penyokong BN dan rakyat di Gombak - destinasi terakhir lawatannya hari ini - Najib berkata Ijok dipilih sebagai permulaan lawatannya kerana ia kini diwakili Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Najib memberitahu hadirin yang kebanyakannya warga emas, bahawa ke mana-mana sahaja beliau pergi hari ini, beliau disambut dengan berjabat salam, dan ada yang "tidak mahu untuk melepaskannya".


Sebelum itu, beliau tiba dari Rawang dengan menaiki bas, dengan diiringi sekumpulan penunggang motosikal. 


Gombak Setia, di mana perdana menteri dijamu dengan nasi lemak di Sekinchan Ikan Bakar, merupakan kerusi DUN Dato Hassan Ali, manakala Gombak pula merupakan kawasan Parlimen yang diwakili timbalan presiden PKR, Azmin Ali.

07 October 2011

Mmmm Sedap tido sambil bersidang. Dapat gaji lagi

Sementelah orang sibuk berbincang hal negara, si PERKASA yang tidak perkasa ni boleh lena diulit mimpi.

Sebab tu kot senyap jer sidang parlimen. Kalau tak pasti kecoh.
There was an error in this gadget

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini