14 August 2011

Rais Yatim ditipu hidup-hidup

rais yatim pc 020709 01
RM 50.00 itu lah upah yang diterima oleh peserta Bersih 2.0 pada 09.07.2011 yang lalu.


Banyak betul duit penganjur sebab kalau ikut pemberita yang profesional Al Jazeera lebih 100000 yang hadir.... alamak RM50.00 X 100000 = ??????? ... kira sendirilah .... tapi banyak sangat tu ... mana penganjur ni korek duit sebanyak ini.


Korek duit tak semudah korek lubang hidung.


Menurut kajian bodoh oleh kementerian yang diterajui oleh beliau (siapalah orang yang mengepalai kerja menipu menteri bakar jambatan ni) selain diberi duit, baju kuning, peserta juga dibagi makan.


Ish masa bila hangpa semua dapat makan ... yang kena tangkap masuk pulapol tu dapatlah makan sedap sikit, tapi itu bukan penganjur bagi tapi polis suka-suka nak bagi makan orang tak salah yang selepas beberapa jam dibebaskan tanpa syarat.


Kebanyakan yang pergi termasuk penulis, hampir kebuloq tak dapat makan, sebab kedai banyak tutup dan lepas keluar dari KL baru dapat makan. Habis depa nampak perserta bersih makan dilokasi mana?

Kemuncak kepada lapuran bodoh yang beliau terima ialah, beliau berkata dalam majlis berbuka puasa dibulan puasa semalam ialah "Ini jelas membuktikan 'upah politik' (menyamakan penyokong UBN dengan PR) itu berlaku" katanya pada majlis berbuka puasa yang dihadiri oleh pengundi Melayu Saluran 1 diFelda Sunagi Lui Timur.

Demikianlah al kisah Rais Yatim ditipu hidup-hidup oleh pekerja dikementeriannya.

5 comments:

  1. aziz mamak cakap rm200, rais anak yatim cakap, rm50...mana satu yang betul...memang dua-dua tak betul lah tu...

    ReplyDelete
  2. bercakap merapu, macam mana boleh dilantik jadi menteri.

    ReplyDelete
  3. UMNO ingat akhlak rakyat yang cintakan kebenaran dan keadilan seperti akhlak mereka yang setiap aktiviti yang disertai mesti dibekalkan oleh imbuhan dunia.

    ReplyDelete
  4. kalu org bodoh memang selalu kena tipu, tak kiralah sapa menteri ke..sapasapa ke...

    ReplyDelete
  5. Hanya yang bodoh sepertinya sahaja yang boleh ditipu hidup-hidup. Itulah taraf seorang menteri BN yang di depan namanya Dr.

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini