04 February 2009

Kerajaan Perak belum tumbang

Orang yang kata Kerajaan Perak sudah tumbang dan tajuk berita Astro Awani bahawa 'BN tubuh kerajaan di Perak' merupakan kata-kata orang hilang akal. Kerajaan Perak dalam masa beberapa jam ni tetap seperti sedia kala walau pun ada kegelisahan disana sini. Selagi Tuanku Sultan masih dalam mood sekarang, tiada apa yang akan berubah.

Meraka boleh senyum dan tersengih macam monyet sepuas-puasnya sebelum mereka menangis teresak-esak bila mereka ditumbangkan oleh rakyat dalam mana-mana pilihanraya akan datang. Seperti yang saya nyatakan dalam posting sebelum ini bahawa hak rakyat hendaklah dikembalikan kepada rakyat, SPR hendaklah berlaku adil.

Updates on Perak:(Sumber Malaysiakini)

1. 3.50pm: MB Perak pergi istana nak jumpa Sultan.

2. 4.00pm: Najib nak buat sidang media.

3. 425pm: 3 katak dikatakan bersama Najib (gambar diatas) Mereka ialah Osman Jailu, Jamal Posmen, Hee Yit. Ini bermakna kedudukan PR Perak seri 31-28. Bermakna BN merampas Perak jika Sultan tak perkenan permintaan MB.

4. 4.28pm: Dato Nasa - Adun Bota yang baru 10 hari dengan PKR juga bersama Najib.

5 5.05pm: Nizar masih dalam istana.

6. 5.08pm: Najib mengumuman "Kerajaan Perak Tumbang" dengan penyertaan 3 Adun bebas dan penyertaan semula adun Bota ke dalam UMNO. Dato Nasa menafikan yang beliau diculik. Najib menggunakan Artikel 16(6) Undang-undang Tubuh Kerajaan Perak. Jika MB hilang keyakinan dengan ahli DUN,beliau dikehendakki meletak jawatan bersama-sama ahli exco nya.

7. 5.09pm: saya percaya tentu ramai yang gelak kan Najib...ha ha ha ha ha. Sebab ketika ini Sultan belum membuat sebarang keputusan samada memperkenan permintaan MB untuk bubar DUN atau membiarkan BN merampas Perak dengan pelompatan 4 ekor katak.

1 comment:

  1. Haaa nak sangat main lompat2 kan.
    Suke sangat nak suruh org lompat sana sini kan.
    Dari tahun lepas dok sebok2 suh org lompat kan.
    Skang nie org dah lompat.. sudah lah. ape lagi tak puas hati?

    Sendiri punya Game terkene batang hidung sendiri.

    Bila tak puas hati bawak, buat perhimpunan pi gaduh ngan polis.
    Buat huru hara sana sini. Mana keamanan negara kita kalau mcm ni? kalau asyik nak berpolitik? Sampai kan kete Sultan pun kene blok.. isk isk isk. Kurang Hajar Tahap Melampau Langsung tidak menghormati Kuasa DIraja.

    8 march dah lama berakhir, sudah2 la tuh berpolitik nak tarik sana tarik sini, lompat sana sini. tipu sana sini. Sudah2 lah tuh. kalau asyik nak politik kalau asyik nak gila kuasa bila nyaa nak buat kerja? Rakyat tetap kene carik makan, pk diri keluarga dan masa depan?

    BUkan paklah atau anwar yg nak kasik rakyat makan. Rezki semua kami cari sendiri. Tapi kalau pemimpin tak adakan peluang meningkatkan peluang perniagaan, pembangunan ekonomi serta insan mcm mana rakyat dan negara nak maju?

    Kalau asyik nak politik, kalau asyik nak undi, kalau asyik nak mandat. Mandat yg dah diberikan pun tatau jaga. Lepas tuh buat perhimunan resakser, lepas nih rusuhan, tak puas hati lagi buat mcm dulu kumpul ramai2 kat masjid negara mintak simpati.

    BN dulu kalah 5 negeri takder pun buat perhimpunan? takde pun buat rusuhan? tapi kenapa PR suke benar mencipta rusuhan? menganggu ketenteraman org awam? Saya pun rakyat juga, saya pun ada hak juga untuk meminta semua keganasan dihentikan. Aku pun rakyat MALAYSIA juga. Saya tidak suka semua perkembangan ini. Nak lawan.. lawan di arena politik.

    PR perak mula2 kata, Kerajaan mereka kukuh, tak kukuh pun.
    mula2 jatuh mintak perkenan Sultan, Lepas tuh kata semuanya terpulang pada keputusan sultan, namun kini SUltan dah bagi keputusan. mereka Lawan pulak lagi.. ape punye jenis manusia kau org nih ha? Cakap tak pernahnya btol.

    Semenjak kemunculan DSAI, ramai org telah mula kurang hajar terhapdap pemimpin serta undang2. Mereka buat secara suka hati mereka. Kalau dikutkan dari dulu pada PR polis salah, lawyer salah, hakim salah, menteri salah, ACA salah, EC salah, skang ni SUltan pun salah, dan mereka saje lah yg betol. (Mcm perangai yahudi buat sesuka hati, kekecohan sana sini tapi tuding jari kat org lain)

    DSAI selalu berkata dalam ceramahnya, "Insyallah with gods willing mereka akan tubuh kerajaan baru" Namun kini Alhamdulillah dengan keizinan Ilahi semua ini telah berlaku. Apakah ini takdir, qada' n qadar ketentuan ilahi.
    Dan apakah ini spt ape yg mereka selalu katakan, kebenaran akan terbukti jua akhirnya. Marilah kita ambil iktibar dan memanfaat kan perkembangan yg positif ini ke arah pembangunan ummah dan negara

    Namun ape yg boleh diperkatakan dengan senario ini oleh PR
    YG DIKEJAR TAK DAPAT, YG DIKENDONG BERCICIRAN

    P/s: Dulu DSAI nak merampas kerajaan dengan MP lompat takde sape pun cakap ape2. skang nih baru lah nak melatah bukan2.

    oi sudah2 la politik tuh, bila mau buat kerja? Kami Rakyat Mau Cari Makan Utk diri keluar masyarakat dan masa depan. dengan ucapan main la lompat2 lagi.

    ReplyDelete

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini