20 February 2012

Diugut, diherdik, dipukul, diketuk, diterajang ... anda harap DSAI akan berhenti?

"Buntuttttt baliklah, usah berbohong... binatang, babi...," itulah antara kata-kata kesat yang terluah malam tadi. Seorang anak muda gemuk macam macam lembu Sharizat duduk di tembok melaung-laung kata-kata kesat dan jijik itu bersendirian. "Wang Umno bagi RM500 ambil, muka tak malu, babiiii..." balas pula seorang lagi rakannya yang agak kurus. Roman tubuhnya macam penagih dadah.

"Muka tidak malu, hai Anwar...kamu kena tahu negara ini semua Umno yang buat....Pakatan Rakyat boleh bagi apa, bagi jubur tahi bolehlah...," kata kawannya yang seorang lagi selepas mereka ketawa berdekeh-dekeh. Saat itu Anwar sudah pun selesai ceramah dan dibawa keluar ikut jalan belakang. Kumpulan liar itu sedang menunggu kereta Anwar untuk terus membelasahnya.

Yang memboceng motosikal mengibar bendera Umno dan bendera dacing sampai memaki hamun Anwar. Manakala ada yang membawa kayu melewa-lewa kayu ke atas menunjukkan akan keberanian mereka.

Pendeknya aksi malam tadi cukup jahat, cukup samseng sekali. Ia memberi tanda-tanda ada elemen kejahatan melampau dalam pilihan raya nanti. Saya bimbang kalau anak mudah liar itu dilindungi, tidak dikauseling, mungkin keganasan akan berlaku di Johor.

Saya fikir setengahnya memang diupah untuk membuat kacau itu. Ada yang memakai t-shit hitam tertulis Semberong 13 dengan gambar Hishamuddin terdampar di depannya.

Setiap titis darah yang mengalir ke bumi semalam akibat dipukul pemuda liar itu, Hismuddin kena bertanggungjawab. Sebagai menteri dia kena memberi tahu parlimen. Saya tidak mahu mempersoalkan di Mahsyar besok... untuk apa bercerita tentang hari akhirat kepada orang yang tidak yakin. Tetapi saya mahu tanya bagaimana Hishmuddin hendak menjawab kepada seluruh rakyat Malaysia dengan kejadian memalukan itu.... baca seterusnya Malam Celaka Di Semberong catatan MSO & Kereta Anwar dihentak dan dilontar batu


2 comments:

  1. jangan sombong dan angkuk hishamudin..ini negera bukan makbapak kau punya,kau kena ingat tu...kau buat macam tu orang lain pun bolih buat juga..kita bukan dayus..perbetulkan semua misdeed ini,kuasa bukan kekal pada mu selamanya....ingat!!!!!!

    ReplyDelete
  2. jangan buat bodoh wahai anak bangsaku...
    jika ditakdirkan Anwar Ibrahim jadi PM, kamu akan malu sepanjang hayat selagi nyawa kalian masih ada sebelum Anwar jadi PM.

    jika sekelian masih ada harga diri dan tahu erti budi bahasa, sopan santun dan menghormati orang tua tak terlambat untuk bertaubat. tetapi jika sebaliknya kalian akan meratapi diri sendiri dengan menyesal kemudian hari bermakna nilai harga diri kalian sekadar upah rm20, samalah pelacur di tepi jalan yang membenarkan sesiapa saja melampiaskan nafsu di tempat terbuka sama macam binatang yang tak ada dalam kepala....

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini