16 November 2012

Respon Tan Sri Harusani

"Saya sentiasa bertaubat selepas menunaikan solat, sebanyak 10 kali atas apa jua kesilapan yang dilakukan saya." Demikian menurut Mufti Perak, Tan Sri Dr Harussani Zakaria menjawab kenyataan Ketua Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Harun Taib semalam, yang turut meminta beliau bertaubat.

Menurutnya, setiap manusia sentiasa melakukan kesalahan dan dengan bertaubat, umat Islam tidak akan terus berada dalam dosa di atas kesilapan yang dilakukan.

Harussani, antara pemimpin agama yang mendapat perhatian dana arena politik tempatan khususnya berkaitan idea kerjasama politik Pas-Umno menambah, "jadi, saya hanya meminta (Naib Presiden PKR) Nurul Izzah bertaubat apabila melakukan kesalahan.

Nota :-

1. Tan Sri kata beliau bertaubat setiap hari dan dilakukan selepas solat. ... sebagai orang Islam tentu saja Nurul Izah juga melakukan perkara yang sama termasuk umat Islam yang lain.

2. Tan Sri cuma mintak Nurul Izah bertaubat. .... Harun Taib juga membuat permintaan yang sama atas alasan dan sebab masing-masing.

3. Kalau Tan Sri, Ust Harun Taib & Nurul Izah duduk minum kopi bersama. ... kan cantik. .... boleh selesai ni.

2 comments:

  1. udah le orang tua,pencen le.Orang dah tak hormat kamu dah.Orang dah rasa jijik dan kotor tenguk kamu.eluk jadi pelakun aje

    ReplyDelete
  2. umumnya kita istigfar dan wirid. Sudah tentu tanpa di maalumkan.

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini