06 November 2013

Bantah Karpal Singh

PAS bantah kenyataan Karpal

PAS membantah kenyataan yang dikeluarkan oleh YB Karpal Singh yang meminta parti yang berasaskan kaum dan agama tidak boleh dibenarkan, dan menganggap ianya serius dan membahayakan.

PAS sangat kesal dengan kenyataan yang tidak berasas ini, yang memperlihatkan betapa Karpal gagal tidak memahami perjuangan PAS.Apakah bahaya perjuangan PAS bagi masyakarat majmuk di Malaysia?

Nilailah sendiri pada PAS yang memerintah Kelantan lebih 23 tahun, Terengganu pada tahun 1999 dan Kedah pada 2008 dari segi perpaduan kaum dan menjaga hak Muslim dan bukan Muslim. Apakah ada golongan bukan Islam yang disisihkan?Karpal sepatutnya mengemukakan fakta bukan mengeluarkan kata-kata ikut sedap hati.

Kenyataan begini tidak sepatutnya keluar dari mulut pemimpin Pakatan Rakyat dalam suasana rakyat menolak BN dan mulai yakin dengan kepimpinan PR.Beliau sepatutnya lebih bijak sebelum mengeluarkan kenyataan yang boleh menjejeskan hubungan baik dalam PR serta sokongan rakyat selama ini.

Kenyataan sebegini juga merugikan DAP secara amnya.PAS menyerahkan kepada kepimpinan DAP untuk mengambil tindakan berhubung kenyataan tersebut.

Di atas nama parti, PAS membantah keras kenyataan beliau.

Dato Tuan Ibrahim Tuan Man,
Ketua Penerangan PAS.
6hb Nov 2013

1 comment:

  1. http://ilham.karangkraf.com/karya-detail.aspx?idk=1607&idc=8029

    AIR MATA BUAYA

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini