25 October 2009

PAS Perak : tumpukan kerja-kerja pilihanraya

Dalam keadaan persekitaran yang tidak nyaman sekarang, dicadangkan agar seluruh pimpinan, petugas, penyokong dan pendokong PAS dan Pakatan Rakyat Negeri Perak Darul Ridzuan agar dapat menumpukan persiapan menghadapi Pilihanraya Negeri jika DUN di bubarkan kelak.

Terlalu ramai termasuk pimpinan yang mengharapkan agar DUN di bubarkan untuk memberi peluang kepada rakyat untuk memilih kerajaan baru yang mereka suka.

Jangan hanya berusaha bersusah payah untuk membubarkan DUN sahaja, ianya patut di ikuti dengan gerak kerja menghadapi Pilihanraya. Diharap semua pihak termasuk Jabatan Pilihanraya Negeri, JPrK, MTD dan UPU telah bersedia.

Kalau dilihat pada PRK Bukit Gantang dulu masih terlalu banyak ruang untuk diperbaiki.

Adakah Jabatan Pilihanraya Negeri ada membuat Post Mortem kelemahan-kelemahan di Bukit Gantang dahulu untuk dijadikan rujukan atau pun memang dah jadi tabiat kita bila kalah baru sibuk nak buat post mortem.

Jangan tunggu ..... PAS setiap Kawasan kena pastikan semua masaalah termasuk AJK tidur di Kawasan, JPrk, MTD dan UPU dibangunkan semula, yang dah futhur tu nak buat macamana pula?

Bab-bab EGM ni hangpa tak payahlah nak ambil pot, doa je, sat lagi selesailah, kerja blogger biasalah. Lebih baik buat kerja-kerja ni ...... muslimin cubalah tolong muslimat buat cula undi..... jangan lah bab-bab cula ni semua nak serah pada muslimat je, muslimin juga kan ke hebat.

Kerja-kerja daftar pemilihan baru bagaimana? Dalam rang daftar pemilih suku tahunan ke3/2009 yang didaftarkan dari Julai hingga September berapa bertambahan yang kita buat dan berapa pula yang UBN daftar termasuk pengundi luar yang di bawa masuk?

Nak menang kena buat semua kerja ni dan macam-macam lagi, moga kerja-kerja Pilihanraya diberikan fokus yang utama. Lain-lain Problem tu biarkan orang lain selesaikan.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini