30 October 2012

90% bantahan RDPT diterima SPR


Lebih 90 peratus daripada bantahan terhadap daftar pemilih yang dibuat oleh PAS Selangor telah diterima oleh perbicaraan awam yang ditubuhkan oleh SPR.

Pengarah Pilihan Raya PAS Selangor merangkap YDP Kota Raja,  Jaffar Shamsuddin berkata, bantahan ini diterima kerana terbukti pengundi yang dibantah itu bukan pemastautin tetap di alamat yang didaftarkan dalam daftar pemilih.

Jaffar berkata, ini adalah isu utama yang berlaku di Selangor sekarang di mana terdapat ramai yang bukan pemestautin tetap (bukan penduduk tempatan) yang didaftarkan dalam daftar pemilih yang ada.

Selain itu, Jaffar memberikan enam lagi isu yang dihadapi pihaknya menjelang pilihan raya umum akan datang untuk membolehkan pilihan raya yang bersih dan adil berlaku.


Kini kita dalam fasa Rang Daftar Pemilihan Tambahan RDPT suku tahun 3/2012 yang akan berakhir pada 6 Nov 2012 nanti. Diharap Jentera Pilihanraya disemua peringkat dapat memastikan semakan dilakukan secara teliti sepuya nama-nama pengundi yang benar-benar ragu hendaklah dibantah kepada SPR.

Melepaskan seorang pengundi Hantu bermakna memberi satu peluru hidup kepada Umno dan Barisan Nasional.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini