26 October 2009

Ibrahim Ali tak puas hati

'Mengapa saya saja digelar katak?'

Beliau hairan kenapa digelar katak? Apa yang menyebabkan beliau mendapat gelaran tersebut? Beliau kini kehairanan dan kebingungan.

Jika anda bersimpati dengan nya dan tahu asal usul mengapa beliau begitu popular dengan gelaran tersebut sila nyatakan sebab dan kelayakkan beliau mendapat gelaran tersebut.

1 comment:

  1. Katak ialah seekor binatang yang mesra alam. Ia mengawal serangga perosak/pembawa penyakit seperti nyamuk. Oleh kerana itu ia suka duduk di sawah atau di dapur. Di tempat2 itu dia memburu makhluk perosak. Malangnya katak tidak handsome.

    Istilah katak tidak sesuai diberi kepada gerombolan yang buruk tingkahlaku kerana persamaan antara mereka hanya melompat je. Yong kesian kat katok dapat nama buruk sebab perangai gerombolan yang suka melompat.

    saya cadangkan istilah yang sesuai ialah L-I-P-A-S (lompat ikut poket aku saja). Lipas ialah pest yang suka berkumpul dalam gelap, beroperasi dalam gelap, makan dalam gelap dan menyorok dalam gelap. Dia juga sering melompat (kelihatan macam terbang). Ia cepat membiak dan sukar dikawal.

    Tapi kot nak panggil katok juga,ikut suka le ye.

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini