15 September 2011

Najib mansuh ISA kerana tekanan rakyat & PRU13

Najib melakukan apa sahaja untuk memastikan BN dapat mempertahankan Putrajaya.

Sebentar tadi beliau mengumumkan akan memansuhkan akta ISA sempena sambutan Hari Malaysia esok. Tidak dinafikan jika tersilap langkah orang akan berpusu-pusu memuja Najib dengan tindakan drastiknya ini.

Tetapi harus diingat bahawa Najib sebenarnya semakin terdesak melihat kebangkitan rakyat yang semakin meluat dengan tindak tanduk pemimpin Umno dan Barisan Nasional mentadbir negara selepas 3 tahun diberi amanah oleh rakyat. 

Rakyat marhaen terus tersepit dengan kenaikan harga barang yang tidak dapat dikawal dan barisan kabinetnya pula gagal meyakinkan rakyat bahawa ekonomi negara akan pulih walau pun diberi mandat sekali lagi pada PRU 13 akan datang.

Najib juga sedar bahawa ini lah masa yang paling sesuai untuk beliau memansuhkan akta ini walau pun telah didesak puluhan tahun oleh PAS, DAP dan terbaru PKR, kerana jika ini tidak dilakukan sekarang semasa pemerintahan nya akta ini tetap akan dimansuhkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat jika berpeluang mengambil alih Putrajaya seperti yang dicatatkan dalam manifesto Pakatan rakyat dalam buku jingga.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini