28 February 2010

Bangkit dan teruskan perjuangan

Sdri Aiman Athirah Al Jundi selaku Ketua Lajnah  Penerangan Dewan Muslimat PAS Pusat yang dijemput sebaai motovator dalam Wacana PAS Taman Setia, Kota Raja telah berjaya memukau semua AJK dan pejuang PAS Cawangan Taman Setia untuk bangkit terus berjuang bagi mempertahankan kemenangan YB Dr Siti Mariah dalam PRU 12 yang lalu. Bangkit dan teruskan perjuangan, itulah cabaran beliau kepada pejuang PAS Taman Setia.
 Iltizam ini dizahirkan oleh semua peserta yang hadir dalam program setengah hari yang berlangsung di Auditorium Majlis Perbandaran Klang yang bermula jam 9.00 pagi tadi.
Sempena majlis maulidurasul yang berlangsung pada hari jumaat yang lalu dimana Taman Setia telah menganjurkan nya dengan berjaya, baca sini  Sdri Aiman juga mengaitkan perjuangan dalam PAS/Islam sebagai lanjutan dari perjuangan yang dibawa oleh Junjungan besar Nabi Muhammad SAW. Dia mencabar agar seluruh AJK dan Pejuang PAS Taman Setia melakukan kerja-kerja parti dengan bersungguh-sungguh untuk meneruskan kemenangan sepertimana yang dilakukan oleh para sahabat Rasulullah yang sanggup melakukan apa saja bagi meneruskan kemaraan gerakan Islam yang dibawa oleh Rasulullah.

Sdri Aiman dengan pelbagai gaya dan alat bantuan mengajar yang lengkap semasa memberikan motivasi kepada pejuang PAS Taman Setia.
Sebelum itu YB Dr Siti Mariah yang juga merupakan 'AHLI' PAS Cawangan Taman Setia telah berangkat hadir bersama suaminya Dr Hakim bagi merasmikan Wacana ini.

Dalam ucapan nya beliau menyatakan sekalikan PAS Cawangan menganggap pergerakkan Parti di peringkat Cawangan sedikit slow namun beliau memberitahu bahawa dengan pelbagai jawatan yang terpaksa dipikul oleh para penggerak parti maka ianya sebenarnya berterusan tetapi dalam flatform yang sikit berbeza berbang sebelum menang tempuh hari. Secara perbandingan beliau menganggap PAS Cawangan Taman Setia jauh kehadapan berbanding Cawangan-Cawangan lain.

Selain itu beliau juga mengingat penggerak dan ahli parti supaya meneruskan budaya menginfak sebahagian dari harta untuk meneruskan perjuangan ini.  Beliau berharap agar pentarbiyyahan dikuatkan bagi semua ahli supaya mereka memahami bahawa kita berjuang atas landasan ini dan jika ada perubahan kerana kemenangan yang kecil ini dan meminta-meminta untuk membuat sesuatu kerja dan program akan hanya menunjukkan kelemahan sistem pentarbiyyahan dikalangan ahli.

YB Dr Siti Mariah juga menyeru agar parti diperkuatkan dengan memperbanyakan pendaftaran ahli baru sebagai pemilih SPR. Selain itu beliau bersyukur kerana Lajnah Perpaduan Nasional PAS Kawasan Kota Raja telah berjaya membawa kefahaman tentang Islam kepada KPP dimana selama lebih 52 tahun mereka telah diberikan penerangan yang salah oleh Umno hingga menyebabkab mereka takut kepada PAS dan Islam (kami akan paparkan penjelasan mereka dalam youtube nanti)
 dicatit oleh : Ketua Penerangan, PAS Cawangan Taman Setia, Kota Raja.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini