01 September 2010

Manusia lupa daratan

Mat Kopiah ni memang jenis tidak mengenang jasa pengundi-pengundi yang memenangkannya dalam  PRU 12  yang lalu.  Dialah diantara beberapa  kawannya yang paling takut jika Piliharaya Umum ke 13 dijalankan seawal tahun depan.

Mat Kopiah ni sudah mencongak bahawa peluang beliau untuk jadi YB jika bertanding ditempat yang sama atau bertanding dimana-mana bahagian pun pasti ditolak oleh orang Melayu (Islam) atau orang Cina, India dan lain (Kafir). Jadi berbaki peluang yang ada inilah beliau akan bercakaplah dengan penuh kesombongannya.

Pada PRU12 di Parlimen Kulim Bandar Baru, mengikut statistik pecahan kaum ialah Melayu (Islam) 69.4%, Cina + India + lain-lain (Kafir) 30.6%.

Menulis dalam blognya beliau yang memuji pandangan ulama muda masuk Umno Fathul Bari Mat Jahaya;

"Agak ironis seorang ilmuan saperti Ustadz Fathul Bari tidak dibenarkan memasuki surau dan masjid untuk bertazkirah, tetapi kafir harbi yang menentang Islam bukan sahaja boleh masuk tempat utama solat, malah dibenar bertazkirah sambil memijak tempat sujud umat Islam yang tanpa segan malu menhulur tangan menagih angpau dan bantuan dari tangan kafir harbi ini." Baca semua di sini.

Di Malaysia ni agak-agak orang bukan Islam ni kategori kafir zimmi atau kafir harbi? Tak pa lah tapi dalam pru yang lalu Zul Noordin menang di Kulim Bandar Baharu agak-agak undi kafir zimmi atau kafir harbi?

Adakah semua undi Melayu yang menangkan Zul?Kalau bukan tentu kafir harbi yang bagi 'angpow' kepada Zul untuk menang di parlimen Kulim Bandar Baharu.

Nak tanya jugak antara orang kafir harbi dan orang munafik mana lagi teruk?

Baca juga kerja fitnah Umno di sini.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini