30 September 2010

Galas, TPM menyerah kalah


Gertakan awal oleh pimpinan PAS bahawa Ku Li akan menyokong calun PAS dalam PRK di Galas benar-benar membimbangkan UBN. Bagaikan cacing kepanasan TPM mengumumkan bahawa Pengraha Jentera Pilihanraya akan disandang oleh Ku Li.
Agak menghairankan Ku Li yang hanya memegang jawatan Ahli Parlimen Gua Musang dan secara konsistan merupakan seorang yang berani bertanding jawatan Presiden Umno dalam setiap PAU kini tiba-tiba dipilih sebagai Pengarah disana. Jika pun Muhyiddin merasakan peluang semakin menipis untuk Umno menang disana beliau tidak sepatutnya mengenepikan atau mengecilkan pengaruh Mustapha Mohammad di Kelantan. Apa pun itulah hakikatnya
Keengganan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang secara tradisinya mengetuai sesebuah pilihan raya kecil peringkat Dewan Undangan Negeri (DUN), menimbulkan persoalan.
Biasanya, timbalan perdana menteri jadi pengarah apabila ada pilihan raya kecil, mengapa kali ini mahu lari? Kenapa Umno lari dari norma biasa bagi PRK DUN Galas? Apakah Umno dan Muhyiddin Yassin sudah mengaku kalah sebelum bertanding?

1 comment:

  1. kalu ye pun PAS jgn terlalu overconfident..nati jadi macam Manik Urai!!

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini