10 April 2009

Sukan PASTI Saidatina Aishah

PASTI Saidatina Aishah sekali lagi mengadakan sukan PASTI kali ke-10 pada 5 April 2009 (Ahad). Sukan PASTI merupakan program utama setiap tahun dalam kalendar PASTI. Tahun ini PASTI telah menjemput Ustaz Hasbullah selaku perasmi yang merupakan Pengarah PASTI Negeri Selangor. Antara amanat penting yang ditekankan ialah Institusi Pendidikan Awal khususnya pendidikan PASTI telah mendapat tempat dalam masyarakat malahan Negeri Selangor telah menduduki tempat pertama dari segi jumlah pelajar teramai di peringkat kebangsaan.

PASTI bukan saja ingin melahirkan pelajar yang cemerlang dari segi akademik, tetapi yang paling penting dapat membentuk jiwa anak-anak mengenal Allah sebagai Tuhan sekalian alam. Program yang bermula seawal jam 8 pagi dimeriahkan dengan kehadiran ibubapa yang begitu semangat ingin melihat telatah anak mereka dalam menjalankan aktiviti sukan.

Program kali ini telah mendapat pelbagai sumbangan daripada individu tertentu khusunya ibu bapa pelajar dengan berjaya menumbangkan seekor lembu hasil akikah daripada penjaga.Tidak ketinggalan juga aktiviti sukan untuk tetamu yang hadir seperti tarik tali, menimbang bola takraw, meniup belon dan sukaneka yang lain. Program berkahir tepat jam 12.30 tengahari. Rata-rata penjaga berpuashati dengan sukan tahun ini khususnya banyak hadiah cabutan bertuah disediakan oleh pihak penganjur.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini