24 August 2009

Selamat Mengundi

Esok bermula dari jam 8.00 pagi hingga jam 5.00 petang seramai 20,290 pengundi berdaftar di Pilihanraya kecil Permatang Pasir Pulau Pinang akan keluar mengundi bagi memilih 2 orang calun yang bertanding iaitu Mohd Salleh Man dari PAS (Calun Bersih) yang akan ditentang oleh Rohaizat dari umno (Calun yang banyak daki).

Mengikut ramalan kaji cuaca, esok di disebelah pagi dan petang cuaca diramal hujan dan diharap pengundi dapat keluar mengundi awal bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku pada sebelah petang.

Bagi pengundi luar Permatang Pasir pula diharap pastikan kepulangan anda untuk mengundi calun PAS manakala bagi mereka yang menyokong BN pula tidak payahlah pulang kerana buat habis minyak kereta sahaja kerana Rais Yatim awal-awal lagi dah bagi tahu bahawa Majoriti PAS akan berkurangan kali ini.

Maknanya mengikut perkiraan beliau Umno tak kan menang dan PAS pula akan dapat majoriti yang mengecil. OK lah saya setuju dengan Rais Yatim dan saya percaya ramai lagi yang memuji sikap berterus terang Rais dalam soal ini dimana umno/BN telah menjangkakan bahawa peluang mereka untuk menang memang tiada.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini