26 November 2009

Sediakan duit, sebarkan fitnah

Ayuh siapa yang banyak duit, serta mudah mendapatkan duit, marilah berlumba-lumba mengeluarkan berita PALSU & FITNAH dan sebarkan melalui akhbar, T V dan sebagainya.

Surat khabar anda, TV anda, website dan blog anda akan jadi terkenal. Anda bukan saja terkenal sebagai pemfitnah, tetapi anda juga adalah diantara orang yang tidak takut kepada tindakan undang-undang manusia tetapi anda juga akan diiktiraf sebagai orang yang berani lawan Tuhan.

Anda memanglah seorang yang hebat kerana anda memiliki segala-gala sifat ini dan tak ramai pula bagi orang yang takut lawan Tuhan untuk melakukannya.

Orang seberani anda juga harus bersedia, jika anda bekerja dengan syarikat akhbar atau TV is OK.

AWAS, jika anda disaman oleh orang yang anda fitnah, nilai saman nya kini bernilai jutaan ringgit.

NST diheret ke mahkamah selepas akhbar itu menyiarkan rencana pada 2 Mac 2002, mendakwa Anwar kononnya menyorokkan RM3 billion di akaun-akaun bank luar negara.

Manakala Mahkamah Tinggi telah memerintahkan New Straits Times Press (NSTP) membayar RM100,000 kepada Anwar Ibrahim kerana memfintah mantan timabalan perdana menteri itu.

NSTP juga diarah membayar RM20,000 bagi menampung kos mahkamah dan tambahan faedah 8 peratus selagi pampasan itu tidak dibayar.

Itu pun dah kira nasib baik, tuan tahu berapa saman asal DSAI kepada NST, ianya berjumlah RM100 juta, wow!!!!!

Terbaru Datuk Husam Musa juga akan menyaman Mingguan Malaysia kerana menyiarkan berita yang beliau anggap fitnah dengan menyatakan beliau akan letak jawatan.

Bagusnya dah ramai pemimpin pembangkang yang mendapat manafaat dari tindakan menyaman ini dan mereka mendapat wang banyak.

Bagi TV3 suku, NST dan Utusan mereka tak kisah samanlah mereka kerana mereka akan tetap mengeluarkan berita fitnah lagi selepas ini kerana orang yang menerbitkan berita ini serta wartawan nya akan naik pangkat kerana keberanian dan kehebatan mereka melonjakkan jualan akhbar mereka.

Tapi bagi orang seperti RPK susahlah BANYAK .............

1 comment:

  1. TGNA kata pengikut berebut2 nak kan slipper Tuan Guru, kerana nak dapat berkat.

    Ini bukah fitnah...ini TGNA kata sendiri.

    Ini ajaran mana?....ajaran apa?

    nampak sangat betapa bodohnya pengikut2 TGNA....dan siapa pengikut2 ni , kalau tak orng PAS dan PR.

    Bodoh punya ajaran.

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini