12 July 2010

Pasir Roboh

Lagu nyanyian Dato SM Salim dan Dato Sharifah Aini ini memang lunak didengar dan sedap senikatanya.


Hari ini di Parlimen wakil BN melanyak kerajaan Pakatan Rakyat Selangor konon nya ratusan juta ringgit hasil pasir ghaib. Sementara itu di DUN Selangor, ADUN Kuang di gantung sehari dari menghadiri sidang dewan kerana lawan speaker berhubung isu yang sama.

Setakat hujjah yang saya dengar tuduhan wakil BN tidak mempunyai fakta yang jelas dan mereka cuma bercakap untuk mengambil peluang dari tindakan SPRM memanggil 2 wakil rakyat PKR Selangor untuk disoal siasat minggu lepas.

Sekali pun si penuduh yang menggunakan SPRM untuk menjerat wakil rakyat Pakatan Rakyat, ianya tidak akan bermakna dan tidak akan kemana-mana jika sekira sitertuduh tidak melakukannya dan tidak mendekatkan diri kepada perkara jijik ini. Anda tidak perlu khuatir dan menunjukan reaksi berlebihan.

Selama lebih 20 tahun Tok Guru Nik Aziz memerintah Kelantan dan puluhan lapuran ke SPRM dibuat keatas beliau dan kerajaan nya oleh UmNo, namun tidak setompok pun najis rasuah melekat dibadannya sekalipun dijubahnya nya. Beliau bukan sahaja kelihatan bersih tapi memang benar-benar bersih. 

Jadi tidak kira anda dari PAS, UMNO, PKR , DAP atau sebagainya anda harus jadi pemimpin yang mencontohi dan mentauladani TGNA jika ingin menjadi yang terbaik dan sukar diganggu gugat.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini