16 November 2010

Tak tau Malu

1. Umno memang jenis tak tau malu dan Ahmad Maslan menunjukkan kepada umum bahawa Umno sebagai “hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong” apabila terus-menerus mengajak PAS agar bersamanya dalam Barisan Nasional (BN).

2. PAS sudah tutup buku dan tiada lagi kerjasama dengan Umno, tapi Umno secara terang masih lagi ajak PAS untuk menyertai BN.

3. Ketua Penerangan PAS Pusat menegaskan tidak akan bersama Umno kerana menganggap tidak selamat duduk dalam kapal yang bocor.

4. Umno semakin goyang bila PAS menganjurkan seminar "PAS ganti Umno" di Shah Alam baru-baru ini.

5. Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pula berkata, Umno perlu bersikap terbuka dalam menerima kekalahan dalam pilihan raya, bukan dengan berusaha mencari taktik untuk menang dan bertindak macam di Perak tahun lalu.

6. Setiausaha Agung PKR, Saifuddin juga menyokong tindakan PAS yang menggunakan strategi “PAS Sedia Ganti Umno” kerana berpendapat PAS layak untuk bersaing seterusnya menggantikan Umno sebagai sebuah parti Melayu.

7. Kesimpulannya, PAS tidak akan bersama Umno sampai-bila tetapi Umno dipersilakan bersama PAS.

1 comment:

  1. UMNO ni macam jalang tua tak sedar diri, bertaubat tak mau.... maksiat dibuat makin menjadi-jadi.... orang tak mau pun dia gedik dok minta orang pi kat dia.... macamlah kita ni kemaruk sangat nakkan dia.... eee geli geleman.... belengas. Ya Allah selamatkanlah kami dari godaannya.

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini