11 August 2011

Najib arahkan temperature kasi naik

Siang tadi diberita Najib meminta pejabat-pejabat kerajaan membuat penjimatan elektrik dengan menetapkan temperature sekitar 24 darjah celcius sahaja. OK lah tu kita setuju dengan idea tersebut yang kononnya boleh menjimatkan sekita RM 2 juta setahun.

Tapi dalam masa yang sama Pendedahan bekas Ketua Pengarang Kumpulan NST, Datuk Kadir A Jasin bahawa Perdana Menteri mempunyai 11 pegawai media mengejutkan banyak pihak walaupun ia sebelum ini bukan menjadi rahsia di kalangan pengamal media.

Bilangan pegawai media ini amat mengejutkan kerana semasa Tun Dr Mahathir, beliau hanya mempunyai tiga pegawai media sahaja.

"Seorang pegawai media Perdana Menteri berkata, PM ada 11 pegawai media yang terdiri daripada bekas pengarang, wartawan kanan dan eksekutif TV. Paling ramai Dr Mahathir ada sepanjang jadi PM adalah tiga," tulis Kadir dalam blognya.

Menurut sumber antara nama besar di kalangan pegawai media Najib adalah Datuk Seri Farid Redzuan (bekas CEO TV3), Datuk Khalid Mohamad (bekas Ketua Pengarang kumpulan Utusan) dan Jalil Abdul Hamid (bekas Timbalan Ketua Biro Reuters Malaysia).Di samping mereka bertiga ada Datuk Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad (Setiausaha Akhbar PM), Datuk Seri Jalaludin Bahaudin (Penasihat Media PM), Datuk Hardev Kaur (bekas Timbalan Ketua Editor Kumpulan NST yang kini menjadi Pegawai Khas PM).

Satu lagi kaedah penjimatan cara Najib ialah dengan mengizinkan isteri tersayangnya memiliki cincin berharga jutaan ringgit.

2 contoh diatas ialah penjimatan cara Najib untuk rakyat tetapi bukan untuk dirinya. Wallahuaklam.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini