28 August 2011

Sombongnya dia

1. Pernahkan tuan puan dengar atau baca atau orang tulis atau orang kata atau orang sebelah bisik ... Tok Guru Nik Aziz ni memang seorang ulamak yang tersohor pada masa kini. Selain mendengar orang akan merakam setiap ucapannya untuk diri sendiri atau disebarkan pada rakan-rakan, tanda bangga nya mereka dapat bersama TG pada ketika it.

2. Selain TGNA orang selalu kata TGHH dan ramai lagi ulamak dan ilmuan agama yang besar di Malaysia yang boleh dianggap PAKAR agama termasuk para mufti dan bekas mufti  seperti Ust Dr Asri, Dr Harun Din, Ust Othman Ibrahim, TS Harussani Zakaria dan ramai lagi yang anda boleh senaraikan sendiri.

3. Mereka ini walau seorang pakar dan mahir dalam agama dan diakui oleh jutaan umat Islam di Malaysia, Singapura, Brunei dan Indonesia, namun mereka nampaknya sangat merendah diri dan zuhud.

4. Belum pernah lagi penulis yang mengikuti perkembangan nama-nama besar diatas mendengar mereka berkata " Ust Pakar Agama - Ust tahu lah apa yang Ust cakap dan kamu tak perlu pertikai kerana kamu bukan PAKAR agama pun "  -  kalau ada juga tolong quote.

5. Nak termuntah bila ada seorang tu bercakap lebih kurang maksudnya beginilah , "Saya PAKAR bla bla".

6. Siapa boleh nafi sebab dia cakap depan TV dengan terhegeh-hegeh pergi ke stesyen TV tersebut, bukan TV tu yang cari dia.

7. Allah hu Akhbar ... Kau beri lah keampunan pada si polan ini ... sombongnya dia .... bongkaknya dia ... nak cadangkan apa padanya selepas peristiwa 'tikam belakang ni'?

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini