02 August 2011

Ramadhan ... persiapan raya & pilihanraya

Hari ini adalah hari kedua umat Islam menyambut Ramadhan Al Mubarak, cuaca sejak semalam hingga kehari ini memang panas.

Para petugas jentera pilihanraya dari banyak kawasan hari ramai yang bertumpu ke SPR Selangor untuk terus mmebuat bantahan bagi rang daftar pemilih suku tahun 2 tahun 2011. Tidak ketinggalan ialah YB Dr Siti Mariah serta ADUN Sri Muda YB Shuhaimi Shafiee.

Pada ketika penulis sampai turut berada disana ialah Setiausaha Badan Perhubungan PAS Selangor merangkap Timbalan Pengarah jabatan Pilihanraya PAS Negeri Selangor serta Ustazah Mariam yg merupakan ketua HelWA Selangor.

Kali ini nampaknya pegawai-pegawai SPR lebih mesra pelanggan menerima kehadiran kami dan mereka begitu bertolak ansur dan sangat membantu, sesuatu yang menulis alami sendiri bila terpaksa menyelesaikan permasaalahan yang dihadapi.

Sementara itu Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mula melantik pegawai pengurus pilihan raya bagi semua kawasan pilihan raya - satu petanda bahawa pilihan raya umum mungkin diadakan tiga atau empat bulan lagi - berkemungkinan besar November depan.

Terdapat juga lapuran yang menyatakan bahawa semua sekolah dan dewan diarahkan supaya tidak menyewakan bangunan tersebut pada bulan November nanti.

Dengan itu nampaknya semua petugas Jentera Pilihanraya begitu sibuk dengan persiapan menyambut hari raya dan pilihanraya.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini