18 November 2009

Jumpa Hassan Ali, dia boleh tolong.

Tak ada Tauliah dari JAIS.

Cubalah jumpa dan mintak tolong Dato Hassan Ali, Exco Agama dan Timbalan Pengerusi MAIS tu.

Masa road show awal bulan lalu ketika ditanya beliau kata kalau tak dapat tauliah atau ada masaalah nak dapatkan tauliah jumpa dia, Insa Allah dia akan tolong. Habis apa ditunggu lagi, jumpalah dia. Ramai yang dengar DHA cakap perkara ini, adalah dalam lingkungan 300 orang perwakilan dari Kota Raja, Shah Alam, Klang dan Kapar. Ini soal kecik aje.

Khalid Samad kan jenis orang professioanal. Apa ada masaalah. Malam tu pun dah salam-salam, kira dah settle lah tu.

En Jamil, jangan segan-segan jumpa saja dia .... lepas jumpa dia kalau tak dapa,t lu fikirlah sendiri apa nak buat. Tandatangan ramai-ramai tu yang elok nya tunjuk kan aje kat DHA masa jumpa dia. Adalah kerja yang dia kena buat lepas tu. Pengarah JAIS kan report kat dia. Tau lah dia settlekan HAL KECIK AJE NI.

Berita berkaitan :



Kira-kira 500 ahli kariah di Shah Alam membantah tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) yang tidak memberikan tauliah mengajar agama kepada ahli parlimen kawasan tersebut Khalid Samad.

Bantahan tersebut disuarakan melalui kempen kutipan tandatangan yang digerakkan seorang pegawai khas Khalid sejak seminggu lalu.

Mohd Jamil Abd Rahim, yang juga ahli kariah di Bukit Subang dekat Shah Alam berkata, tandatangan tersebut dijangka diserahkan kepada Jais dalam masa terdekat bersama satu memorandum bantahan.

"Sekarang kita tidak serahkan lagi sebab masih ada (tandatangan) yang masih belum dikutip," katanya hari ini.

Beliau, dengan beberapa anak kariah yang mewakili lebih 20 masjid dan surau di kawasan parlimen itu, dijadual mengadakan sidang akhbar di Shah Alam petang ini bagi mendesak Jais mengeluarkan tauliah kepada Khalid.

"Sebagai orang yang dipimpin, kami juga mahu memberikan pandangan. Kami turun dan lihat sendiri. Kami tanya ahli-ahli agama.

"Cara Khalid mengajar agama itu mudah difahami. Apabila mengajar ibadat, misalnya, beliau memberikan contoh-contoh yang senang,"jelas Mohd Jamil.

"Kita bukan hendak bermusuh dengan pihak Jais. Tetapi persoalannya kenapa tidak diberikan tauliah kepada Khalid? Adakah beliau betul-betul tidak layak?

"Berikanlah hitam putih, jangan beri bermacam-macam alasan seperti tapisan keselamatan."

No comments:

Post a Comment

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini