27 March 2010

Live (2) : MP Sabah & Serawak umpama fixed deposit

1. YB Dr Mariah dalam ucapan menggelar MP-MP dari Sabah dan Serawak umpama fixed deposit dimana mereka akan hanya menyokong Kerajaan BN jika mendapat interest yang tinggi, sebaliknya jika mereka tiada keuntungan tiada sokongan akan diberi kepada kerajaan BN.

2. Dalam PRU akan datang tiada mungkin BN dapat majoriti 2/3 kerana rakyat telah melihat kelebihan yang dinikmati apabila BN tidak dengan sesuka hati seperti memperkenalkan cukai GST (Gasak Sampai Tertonggeng). Selain itu rakyat juga menikmati faedah apabila kerajaan gagal untuk menaikkan taarif elektrik dan juga tol.

3. Dalam sidang Parlimen kali ini ahli Parlimen Pembangkang benar-benar marah kepada speaker kerana peluang berucap yang diberi terlalu sedikit berbanding MP Bebas.

4. YB Sungai Siput dalam ucapannya menyatakan DEB telah berjaya meningkatkan taraf ekonomi orang melayu hingga 4 tingkat, (1) kumpulan melayu elit,(2) kumpulan pekerja kerajaan (3) kontraktor dan (4) terakhir rakyat marhen. DEB berjaya mengkayakan orang melayu tertentu tetapi melayu miskin terus miskin papa kedana.

Live (3) :Umnolah punca terhakisnya kuasa politik ...

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini