17 March 2010

Siapa rompak tanah Orang Asli?

Lebih 2,000 Orang Asli berdemo di Putrajaya bagi menyerahkan memorandum bantahan kepada perdana menteri berhubung dasar pemberimilikan tanah.

Bagaimanapun kehadiran sesetengah mereka sejak jam 12.45 tengah hari tadi, dengan beberapa bas telah dilencongkan oleh pihak polis ke sebuah auditorium di Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah. 

Ini siapa punya angkara? Pandai-pandai lencongkan tujuan asal Orang Asli tersebut. Kenapa tidak dibiarkan mereka melunaskan hasrat mereka untuk berjumpa PM 1 Malaysia, jumpa Shafie Apdal buat apa? Masaalah di Sabah yang tidak diselesaikan lagi pun melambak, nak menyibuk kat Semenanjung buat apa?

Kalau PAS & PR buat demo kita dihidangkan dengan semburan meriam air beracun dan tembakan gas pemedih mata, tapi Orang Asli ni sesiapa nampak dalam auditorium tadi mereka diberi apa?

Hebat 1 Malaysia, kalau Orang Asli pun dah marah dan berani menyerang Putrajaya, tanda-tanda awal berlakunya kejutan kedua dalam PRU 13 akan datang seakan akan berlaku. Bersiapa sedialah semua. Baca seterusnya disini

1 comment:

  1. bravoo....org asli lebih celik dari org melayu kepala lembu

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini