27 July 2010

Fasik jika kutuk melampau Mufti Harussani

“Dari segi syarak, barang siapa menggelar seseorang dengan panggilan yang tidak disukai oleh individu terbabit, maka mereka termasuk dalam kalangan golongan fasik dan mendapat dosa,”

Harussani berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai sebuah laman blog yang bertindak keterlaluan mengecam beliau dengan kata-kata kesat seperti ‘Haramsani’ dan ‘Haramjadah’.

“Segala-galanya terserah kepada individu terbabit kerana say:a sedikitpun tidak ‘tercedera’ dengan gelaran sedemikian.

:“Dalam al-Quran telah termaktub bahawa memaki, menghina dan mengeji adalah perbuatan yang mendatangkan dosa. Oleh itu, saya tidak akan mengambil sebarang tindakan terhadap penulis blog berkenaan, biarlah mereka diadili oleh Allah SWT,” katanya

6 comments:

  1. Memang pun HARAM JADAH !!! Harusanni nie. Makan gaji buta atas nama Mufti. Baik masuk UMNO dan jadi Senator laaa !!! Makan duit haram !!!

    ReplyDelete
  2. Salam,
    Jika Dato Mufti Sahibul Samahah tidak membuka mulut menyebelahi mana2 pihak pasti tidak berlaku maki hamun sebegini.Tahniah sbb mufti tidak menyerang balas..
    Tetapi kalau tidak ada angin masakan pokok bergoyang..

    ReplyDelete
  3. umnoAPCO

    Alamak ulang lagi .... lagi & lagi tak takut peringatan mufti ke

    AM

    Mufti ni mana tau diam, jurucakap UmNo katakan... teringat last jumpa salam (siap cium tangan dia lagi) bangga mufti teman katakan, sembang sikit dirumah almarhum mantan mufti selangor ishak baharum diandalas ketika beliau ziarah kematian almarhum. Lepas ni kalau jumpa salam je kut ... tak cium tangan lagi. Tak kuasa teman.

    ReplyDelete
  4. Kira ok la, belum ada lagi yang panggil mangkuk atau bangkai.

    Kalau dah jadi mufti tu pandai2 la bersikap berkecuali. Seorang mufti tidak patut bersikap perkauman. Dakwah apa yang nak ditunjukkan mufti kepada orang bukan Islam jika mufti bersikap anti-bukan Melayu. Kalau dah parti bukan Melayu tu menang, mufti patut berjiwa besar menerimanya, bukankah parti itu menang secara sah. Kekalahan parti Melayu tu patut mufti insafi, mungkin ujian dari Allah kerana selama puluhan tahun parti Melayu tu membakulsampahkan Islam.

    ReplyDelete
  5. Kira ok la, belum ada lagi yang panggil mangkuk atau bangkai.

    Kalau dah jadi mufti tu pandai2 la bersikap berkecuali. Seorang mufti jg tidak patut bersikap perkauman. Dakwah apa yang nak ditunjukkan mufti kepada orang bukan Islam jika mufti bersikap anti-bukan Melayu. Kalau dah DAP menang, mufti patut berjiwa besar menerimanya, bukankah parti itu menang secara sah. Kekalahan UMNO patut mufti insafi, mungkin ujian dari Allah kerana selama puluhan tahun parti Melayu tu membakulsampahkan Islam.

    Lagi satu, selama ini perpaduan dalam PAS begitu utuh sekali. Kenapa mufti begitu busuk hati untuk memporak-perandakan. Dah parti membuat ketetapan untuk tidak bergabung dengan UMNO, kamu mufti patut faham dan berhenti jadi batu api. Kalau dah PAS tak terima UMNO tu tentulah bersebab. Kamu mufti dengan parti kamu UMNO patut berubah dulu dari kejahatan kepada kebaikan sebelum ajak PAS bergabung. Tapi kenapa bila dah nyawa2 ikan baru nak ajak PAS bergabung. Kamu mufti dengan parti kamu UMNO memang tiada niat murni kan? Ada niat jahat, betul tak?

    ReplyDelete
  6. Nah kau ... tazkirah ringkas TS Mufti dari AF Ustaz kembara Putih ....... samb.....


    MELAYU PADU MELAYU

    Mufti Harussani sudah boleh mengatur program ihya ramadhan ini dengan acara yang menggambarkan perpaduan dengan PAS - Antara yang dicadangkan ialah

    1. TG Haji Hadi mengacau dodol bersama DS Najib,
    2. TG Nik Aziz bakar lemang bersama TS Muhyiddin
    3. Shahrizat duduk bersama Dr. Lolo anyam ketupat,
    4. Mufti Harussani bersama Hassan Ali menggoreng rendang
    5. Semua stesyen tv siarkan setiap 3 jam sekali dengan program bertajuk: Bulan Perpaduan Umno PAS !

    ReplyDelete

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini