18 February 2012

DSAI semakin di geruni

Menjawab tulisan utusan, Kira-kira 200 orang yang mewakili pelbagai parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengadakan bantahan secara aman terhadap kehadiran Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Endau di sini untuk berceramah pada hari ini..... ramainya yang bantah ... kalau asan ali... dia bilang orang ni seramai 2K (silap kiranya ni sebab tak sepandai orang ada phd)

Kumpulan tersebut yang terdiri daripada wakil Pergerakan Pemuda UMNO, MCA, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Mersing serta Persatuan Belia Endau mendakwa kehadiran Ketua Umum PKR itu hanya akan memecah-belahkan perpaduan penduduk di kawasan tersebut.... dah agak dah ... jangan sebut kumpulan (macam samseng pulak)

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Mersing, Youzaimi Yusuf berkata, penduduk di daerah ini menolak kehadiran Anwar kerana kehadirannya akan menimbulkan rasa kurang tenteram, selain ceramah beliau hanya akan menghasut rakyat untuk membenci kerajaan.... DSAI akan beritahu from inside of Umno ... kalau dia cerita dan ulas kisah benar NFC pun pasti akan berlaku perpecahan undi dalam pru nanti ...itu sebenarnya yang mereka takut.

"Masyarakat di sini membantah kehadiran Anwar dan kita tidak sekali-kali akan terpedaya dengan janji manis yang ditaburkan kepada penduduk Mersing kerana kami sentiasa menyokong dan berdiri teguh bersama kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. ...... Hanya orang Umno yang membantah, kau ingat semua orang kat Endau tu sokong Najib ... hello bro ini negara demokrasilah.

Sementara itu, Pengerusi Persatuan Belia Endau, Musranizam Musa berharap golongan belia tidak terpedaya dengan agenda peribadi Anwar kerana ia hanya akan merosakkan keharmonian penduduk di kawasan itu.

"Kami mahu keamanan sedia ada di sini dikekalkan dan kehadiran Anwar pasti memecah-belahkan penduduk," katanya..... hello brother semua negeri Pakatan Rakyat aman je .... dan bila-bila pun Najib dan Ketua Pekasam serta beras jati boleh berceramah ... ikutlah cara kami ... lebih bertamadun.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini