18 February 2012

United Munafikun National Organisasion

Semalam penulis menunaikan solat jumaat di Masjid MK Bandar Baru Sungai Buloh, Waktu tu masih awal dan Pak Imam masjid menyampaikan tazkirah dan ada menyebut perkataan United Munafikun National Organisasion.

Dikisahkan juga didalam tazkirah tersebut akan ciri-ciri orang munafik, diantaranya yg masih saya ingat ialah :-

Iman tidak tetap dan tidak teguh..imannya berubah ubah mengikut keadaan,sangat mudah terikut ikut dengan dan terpengaruh dengan persekitaran.Hidup umpama lalang.


Tindakan sentiasa berubah...seumpama pelakun hebat, didalam tempat beribadah dia akan mengikut orang beribadah,apabila tidak dilihat orang dia mengikut kata hatinya yang sebenarnya menolak kebaikkan.

Tidak tetap kata kata....didepan orang mukmin,mengaku beriman dan memuji islam,di belakang pula dia mengutuk islam
.
Mengharap kebaikannya sentiasa dibalas oleh orang lain..mengharap kebaikkan yang di buatnya mendapat balasan seperti wang ringgit atau pangkat mahupun harta benda.

Jiwanya tidak tenteram...sentiasa resah kerana terpaksa bersikap pura pura dihadapan orang ramai.Resah kerana tidak dapat mengikut kata hatinya yang menolak kebenaran.

Dunia adalah matlamat hidup dan tujuan utama.Cintanya pada kebendaan,pada kedunian melebihi cintanya pada ALLAH SWT

Semalam keluar berita bekas Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang buat demo disalah sebuah masjid disana. Tak kisahlah dia nak berdemo, itu hak dia. Ramai betul yang ikut dia ... kalau ikut perkiraan Dr PHD Asan Ali dalam 5K.

Tup-tup hari ni semua bloggers PR dah tangkap siapa malaun disebelah mamat bengong tu. Ish pelik betul takkan lah tak ada yang bau taik. Kan ke dia yang makan kek taik suatu haru dulu.

Munafik betul kau ni En Mohamed Ghani Jiman..... Inilah contoh manusia kelahiran United Manafikun National Organisation @ UMNO.

mamat baju kuning tu ....
posisi bergambar pun same je

2 comments:

  1. PAS Permatang Pauh atau PAS Pulau Pinang perlu buat buat repot polis atas tuduhan memfitnah dan menggunakan lambang PAS tanpa kebenaran kerana malaon tu semua bukan ahli PAS> Ayuh kita saman mereka..

    ReplyDelete
  2. Ghani Taik ni tak sudah2.....

    ReplyDelete

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini