12 December 2008

salam perjuangan

masajie said

......bila bercerita ttg perjuangan, sudah tentu ia sinonim dgn pengorbanan.........biar pun kecik besar pergorbanannya itu dlm perjuangan tetap ada nilai disisi Allah, biarpun kadang2 manusia memandang sepi saja pengorbanan itu,sebagaimana mahalnya nilai syurga itu, sudah tentulah lebih mahal lagi nilai redho Allah yg mampu kita kecapi, justeru itu bila berbiacara ttg perjuangan ini, maka nilai ikhlasan itu amat tinggi martabatnya didlm perjuangan ini.

Apatah lagi perjuangan menegakkan daulah islamiah ini.sudah lah tentu mehnah, tribulasi, halangan dan sebagainya silih berganti, kadang2 kita tak sempat pun utk melihat apatah lagi mengecapi nikmat kemenangan, namun begitulah fitrah perjuangan.

Apa yg kita boleh saksikan dakwah akan berjalan terus sambil menghasilkan duat yang silih berganti.

petikan daripada kata2 yang mashyur oleh Mustapha Masyhur........'aslih nafsa wadu'ghairuka.........baiki diri kamu dan serulah yang lainnya (manusia)....dan begitu juga kata2 daripada Hasan Hudaibi ......."nahnu duat la qudhat".........kita adalah penyeru bukan penghukum.....sewajarlah 2 sifat ini menjadi darah daging dan bekalan dijalan dakwah serta perjuangan kita dalam usaha mengembalikan manusia kepada fitrahnya, namun begitu kata2 ini mmg lunak utk diucapkan tetapi penuh ranjau utk dilaksanakan, maka disitu bantuan Allah senantiasa bersama2 ...........ansorulloh.

buat teman seperjuangan semua........Eid Adha yang baru berlalu ini, Insya Allah akan menjadikan suntikan atau dinamo baru buat kita dlm perjuangan ini, apatah lagi Hijrah pula semakin menghampiri kita,yang sudah tentu mengkehendaki perubahan yg lebih besar buat kita, sebagaimana besarnya cita2 kita untuk melihat Islam kembali bertahta dimukabumi ini.Insya Allah. Wallahu'alam............Allahu Akbar! 3X

smt
kota raja.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini