29 January 2010

Berakhirnya 2 buah episod

Episod 1 : Semalam disahkan bahawa Ariffahmi akan menamatkan tugasnya sebagi CEO di PMBK pada lusa iaitu 31.01.2010. Dengan ini berakhirlah sebuah episod yang begitu panjang yang hampir melumpuhkan kekuatan PAS di Kelantan. Hanya dengan doa, kesabaran dan kebijaksanaan  ahli politik dan rakyat Kelantan yang diketuai oleh TGNA, akhir nya suasana suram muram diseluruh negeri Kelantan kembali bergemerlapan sebagaimana pengistiharan Kelantan Bandaraya Islam beberapa tahun yang lalu.

Akibatnya ramai musuh-musuh politik TGNA dan kerajaan negeri Kelantan yang kecewa dengan berakhirnya episod ini.

Kesimpulanya, banyak pengajaran kepada pejuang yang perlu diambil iktibar dengan berakhirnya episod ini.

Episod ke 2 : Petang tadi Jawatankuasa Disiplin PAS yang di ketuai oleh Dato Tuan Ibrahim Tuan Man serta ahli jawatankuasanya telah mengeluarkan keputusan dari jawatan kuasa tersebut bahawa  Khalid Samad digantung jawatan selama 6 bulan, manakala Hassan Ali diberi amaran sahaja.

Berbanding dengan episod pertama  yang melibatkan perletakan jawatan Ariffahmi yang dirasakan telah menuju noktah, tapi episod kedua ini pula diramalkan akan terus berpanjangan dengan pelbagai pandangan oleh para penganalisa politik bebas kita selepas ini.

Doa kita semua, jika anda orang PAS maka anda punya tanggungjawab terhadap parti supaya parti  inidapat terus dipertahankan kerana dengan parti inilah kita akan terus berjuang. Pengorbanan terpenting yang kena kita lakukan ialah mengutamakan parti dan jemaah dari perasaan sendiri. Perjalanan masih panjang, Ingat musuh sebenar kita ialah UBN.

1 comment:

  1. Ramai yang tak puas hati dgn keputusan yang diambil

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini