23 January 2010

Malam ini : Ceramah Khalid Samad

DIBERITAKAN setelah keluar dari Istana Kayangan kira-kira jam 1 petang  semalam Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad memberitahu wartawan bahawa beliau begitu menjunjung kasih dengan nasihat-nasihat yang dititahkan oleh Tuanku Sultan.

Beliau memuji sikap terbuka Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah Al-haj, yang menyatakan kesediaan baginda untuk mendengar pandangan semua pihak.

Beliau menganggap Sultan Sharifuddin sebagai seorang pemimpin yang bersikap toleransi dalam melihat beberapa isu mutakhir yang membabitkan umat Islam dan masyarakat bukan Islam di Selangor.

"Tuanku menitahkan kita untuk membuat proposal dan jelaskan mengapa perlu rombakan enakmen-enakmen (berkaitan masyarakat) bukan Islam," jelasnya. Beliau akan membawa pandangan Sultan Selangor kepada pucuk kepimpinan PAS.

Kesempatan mengadap baginda itu, beliau turut menjelaskan beberapa proses pembangunan serta pembaharuan yang dibangunkan di Shah Alam. [klik sini]

Pengkisahan lanjut mungkin kita akan sama-sama dengari dalam Majlis Penerangan Isu-Isu Semasa oleh YB Khalid Samad yang akan diadakan pada butiran berikut

Tajuk : Ceramah Isu Semasa
Oleh  : YB Tuan Hj Khalid Samad (MP Shah Alam)
Tarikh : 23.01.2010  Masa : 9.00 malam
Tempat : Lot 3990 Jalan Kampung Lombong, Jalan Kebun, Seksyen 29 Shah Alam (berdekatan dengan surau Nurul Iman.

Semua di jemput hadir : anjuran Lajnah Penerangan dan Dakwah PAS Kawasan Kota Raja.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini