03 January 2010

Lapuran itu karut & bohong

Temerloh 2 Jan : Pengerusi Lembaga Displin PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menafikan laporan media kononya Lembaga Displin PAS telah membuat keputusan mengambil tindakan disilpin terhadap beberapa orang pemimpin PAS Selangor.

Menjawab satu soalan yang dikemukakan dalam Foram Perdana, dekat sini kelmarin, beliau berkata apa yang dilapor media dan blog adalah bohong kerana belum ada keputusan dibuat dalam isu berkaitan oleh lembaga displin yang diketuainya.

“Semua laporan media itu bohong belaka kerana belum ada keputusan dibuat mengenainya,” kata beliau.

Beliau yang juga Naib Presiden PAS sebelum ini memberitahu, pihak jawatankuasa telah meneliti dokumen kedua-dua individu terbabit yang diserahkan kepada jawatankuasa berkenaan.

Ekoran itu jawatankuasa akan memanggil Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali dan bekas timbalannya, Khalid Samad bulan ini.

Khalid dan Hassan Ali masing-masing akan dipanggil memberi keterangan di Pejabat Agung PAS, Kuala Lumpur pada 7 dan 9 Januari ini.

Bagaimanapun beliau memberitahu, proses memanggil kedua-duanya memberi keterangan adalah pproses biasa.

Beliau sebelum ini juga meminta pihak media tidak membuat laporan yang menggambarkan seolah-olah Hasan dan Khalid sudah dibuktikan bersalah kerana pihak jawatankuasa belum membuat apa-apa keputusan berhubung perkara itu.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini