07 June 2011

Must Read Article: BN Only Talks, But PAS Transforms

PAS’ biggest step towards change is probably the election of Mohamad Sabu as its new deputy president, making this the first time a non-ulama has taken that position since the party adopted the Kepimpinan Ulama (Leadership by the Ulama) policy in 1985. Mat Sabu is well-regarded by the non-Malays. He is a powerful orator and he is expected to be an effective counter to Umno’s attempts at brainwashing the Malays with irresponsible propagandizing. His inclusion in PAS’ top leadership will be an asset to Pakatan Rakyat as the coalition braces for the next general election.
By Kee Thuan Chye, Malaysian Digest
Read More Here

1 comment:

  1. kalian telah dipilih oleh Allah untuk laksanakan amanah yang besar.

    harapan tgna supaya perwakilan menentukan masa depah pas telah dimakbulkan oleh Allah. dan amanah itu kini di tangan kalian.

    rapat dan luruskan saf, hapuskan segala andaian wujudnya kumpulan dalam pas, tetapi perkasakan 'kepimpinan ulama' secara profesional. jalannya telah dituhjukkan oleh tgna.

    kegembiraan tgna begitu ketara dalam ucapan beliau di hari akhir muktamar. begitu juga dengan tgha. beliau persis seekor burung yang dilepaskan dari sangkar. uumph beliau kini telah pulih seperti di tahun2 80an. kebimbangan umno telah disuarakan oleh nazri bahawa pas adalah opportunis, mengintai2 kerusi piem. insya' Allah, dengan panglima2 sehebat kalian, imej tgha akan kembali terserlah, apatah lagi dengan anwar hendak dihumbankan ke penjara.

    syabas kepada perwakilan, anda semua telah, insya' Allah berjaya melestari lanskap politik pas ke arah merealisasikan negara berkebajikan yang sangat dinantikan rakyat.

    kepada semua ahli2 pas, ayuh perkemas dan perkasakan gerak kerja pru bagi menyahut arahan presiden beberapa hari yang lalu tanpa menunggu pembubaran parlimen. masing2 kita ada peranan untuk membantu presiden dan panglima2 beliau merungkai cengkaman umnobn ke atas negara tercinta ini.

    Alahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar!

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini