04 October 2010

Pemimpin yang sedang tersungkur

1. TPM Muhyiddin Yassin menegur Calun Timbalan Presiden PKR Azmin Ali kerana menyifatkan Tun Mahathir Mohammad mantan PM Malaysia sebagai pemimpin yang sedang tersungkur dengan merujuk ucapan beliau semasa merasmikan mesyuarat agung cabang PKR Gombak. Beliau meminta Azmin hormatlah sikit pada Mahathir.

2. Perkasa turun kempen dengan menggesa pengundi dalam pemilhan PKR nanti supaya tidak mengundi Azmin kerana marahkan beliau kerana menyifatkan Che Det sebagai Pemimpin yang sedang tersungkur.

3. Disebalik itu Azmin menang mudah dalam pemilihan Cabang PKR Gombak semalam.

4. Pada hemat ramai TPM Muhyiddin dan Perkasa tidak perlu marah dan melenting diatas ungkapan yang dibuat oleh Azmin tersebut, kerana Che Det sendiri suka diperlakukan sedemikian, buktinya beliau tidak suka menjadi negarawan ulung seperti Tun Abdullah Ahmad Badawi atau Tun Razak kerana setelah pencen lama sebagai Presiden UmNo dan PM Malaysia masih mahu masuk campur dalam urusan politik negara. Orang politik memang cara sepak terajang sudah sedemikian, kenalah terima hakikat. Atau kalau nak selamat duduk diam-diam macam Pak Lah .... habis cerita.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini