23 August 2012

Mahathir : Dendam kesumat yang tidak berpenghujung


Serangan terbaru ini adalah rentetan tekanan demi tekanan yang diterima Mahathir berikutan kelemahan pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak yang kini sedang diasak oleh Pakatan Rakyat pimpinan Anwar untuk mara ke Putrajaya. 
Anwar Ibrahim Club (AIC) amat tertarik dengan serangan terbaru Tun Mahathir terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim seperti yang disiarkan sebuah portal semalam, dengan menyebut Ketua Umum PKR itu dengan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama mempunyai persamaan iaitu menabur banyak janji besar tetapi tidak dipenuhi.
Beliau juga menggesa supaya sokongan diberikan kepada BN kerana Anwar, kata Mahathir, menjanjikan banyak perubahan tetapi tiada jaminan bahawa janji tersebut akan ditunaikan.
Umum mengetahui sejak lama , Mahathir mempunyai dendam peribadi yang tinggi terhadap Anwar  ekoran perbezaan polisi dalam urustadbir kerajaan semasa Ketua Pembangkang Malaysia itu menjadi orang nombor dua Malaysia dalam kabinet Mahathir yang akhirnya melakar sejarah hitam demokrasi negara pada 1998.
Serangan terbaru ini adalah rentetan tekanan demi tekanan yang diterima Mahathir berikutan kelemahan pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak yang kini sedang diasak oleh Pakatan Rakyat pimpinan Anwar  untuk mara ke Putrajaya.
Mahathir melihat situasi ini amat membahayakan kedudukan beliau sebagai ‘de facto’ kerajaan serta sekali lagi bakal menyebabkan perniagaan anak kesayangan beliau iaitu Datuk Mirzan menemui noktah buruk seperti dulu.
Lupakan Mahathir, Pakatan Rakyat terus mara ke Putrajaya
AIC melihat omongan Mahathir ini sebagai tidak bermaya dan keluar dari mulut seorang bekas Perdana Menteri yang akan dilupakan satu hari nanti. Mahathir sengaja menutup mata melihat pembangunan dan perkembangan baik ekonomi yang dilakukan oleh negeri-negeri Pakatan Rakyat yang dipimpin oleh Anwar.
Mahathir lupa kebanyakkan polisi kerajaan yang ingin segera diubah adalah disadur daripada idea Buku Jingga yang akan dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat apabila mentadbir Putrajaya nanti. Mahathir juga lupa pembangunan bukan sahaja melibatkan pembangunan stuktur bangunan tinggi semata-mata, tetapi asas ekonomi yang melibatkan kehidupan seharian rakyat terbanyak.
AIC yakin rakyat Malaysia tidak lagi memerlukan idea dan buah fikiran Mahathir yang jelas menjaga kepentingan diri dan kroni rapat dengan beliau. Malaysia tidak akan bankrap sekiranya memberikan pendidikan percuma kepada rakyat, hatta melaksanakan polisi penurunan harga kereta. AIC hairan bagaimana seorang diktator selama 22 tahun boleh berfikiran secetek ini apabila menyebut tentang polisi ekonomi.
Negara akan dan sedang menuju bankrap apabila ratusan juta dilaburkan kepada individu dan korporat secara tertutup dan tidak memulangkan hasil seperti skandal NFC melibatkan RM 250 serta skandal Bank Negara yang melibatkan RM 30 bilion wang rakyat yang diniagakan di pasaran mata wang.
Mahathir boleh terus berada dalam dilema yang beliau reka sendiri puluhan tahun lalu, rakyat Malaysia sudah bersedia untuk bersatu di bawah pimpinan Anwar sebagai Perdana Menteri baru. Rakyat juga telah bertekad untuk menolak “syaitan” yang mereka kenal, dan memilih seorang pemimpin baru yang betul-betul menunjukkan semangat untuk membawa Malaysia keluar dari kemelut identiti dan keruntuhan ini.
AIC meyakini dalam segala aspek sekalipun, Mahathir terlalu jauh untuk menggapai apa yang telah Anwar berikan kepada rakyat Malaysia khasnya dan dunia amnya iaitu -Inspirasi. Di saat Mahathir termanggu manggu merasmikan perhimpunan ultra Melayu seperti Perkasa, Anwar dengan megah dan terhormat menjadi jemputan untuk merasmikan dan berpidato dalam perhimpunan ekonomi sedunia.
Inilah dilema Mahathir, semakin beliau menghasut rakyat untuk membenci Anwar, jalan perubahan semakin terbuka luas. Usahlah berpura-pura mengambil berat tentang negara, jika seorang bekas Perdana Menteri memgang kepentingan dalam industri otomobil dan petroleum negara. Usahlah berbicara tentang moral jika anak sendiri memgang modal besar dalam syarikat arak antarabangsa.
Rakyat boleh mula melupakan Mahathir, dan jadikan pedoman dan doa supaya bangsa Malaysia akan datang tidak lagi dipimpin oleh maha karut seperti ini.

2 comments:

  1. Baru sahaja meninggalkan Ramadzan Al Mubarak beberapa hari Mahathir Kutty ni dah menunjukkan dendamnya yang tak berkesudahan terhadap DSAI.Mahathir yang sudah nyanyok ni nampaknya menyokong Najib sebagai tanda terima kasih kerana syarikat anaknya diberi peluang membekalkan minyak kapal terbang kepada MAS.Kenyataan Mahathir Kutty mau UMNO/BN terus berkuasa semata-mata untuk mengekalkan kekayaan anak-anaknya - itu sahaja.Dia bukan peduli hal-ehwal rakyat, MahaFiraunlah katakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun merupakan petaka bg umno dan barisan nasional - PR beruntung bila Tun banyak bersuara.

      selain projek kereta nasional dan beberapa projek yg siapa jk ditakdir jd PM lebih 20 tahun boleh buat - kejayaan terbesar Tun ialah menjatuhkan Tun Abdullah sebagai PM sebelum Najib.

      hari ini dia membantu lagi untuk menjatuhkn Najib dan memberi pula peluang kpd DSAI yg dijatuhknnya pd 1988 yg lalu.

      Delete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini