01 August 2012

40 orang NGO yang NGOK

Sekumpulan NGO yang berhimpun di Shah Alam bagi membantah kononnya YB Kota Raja, YB Shah Alam dan ADUN Selat Klang kononnya membuat ucapan politik di masjid dan surau hari ini bolehlah dianggap NGO yang NGOK.

Amat malang bagi NGO Melayu Islam ini kerana menunjukkan kepada umum tentang kejahilan mereka dan hanya menjadi pak turut dan lembu suruhan Umno sahaja.

Minta semua belajar al Syiasah Syariah dulu dengan Ust Fathul Bari.

Bukti mana bukti .... ada video???

Sekumpulan aktivis NGO hari ini berhimpun di Shah Alam bagi menuntut Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) menghalang ucapan politik dibuat di masjid dan surau di negeri itu.

Dalam memorandumnya mereka mendakwa, tindakan itu dilakukan oleh wakil rakyat PAS, iaitu anggota parlimen Khalid Samad (Shah Alam) dan Dr Siti Mariah Mahmud (Kota Raja) serta exco pendidikan negeri Dr Halimah Ali.

"Gelaran Yang Berhormat bukan tiket untuk mereka bebas melakukan apa yang mereka mahu di surau dan masji," memorandum itu dipetik.

Kumpulan 40 orang itu menegaskan, hanya pihak yang mendapat tauliah daripada Majlis Agama Islam Selangor boleh memberikan ucapan di tempat ibadat itu.

Aktivis terlibat daripada Gerakan Anti-Penyelewengan Selangor (Gaps), Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI) serta NGO pro-Melayu PERKASA dan Jalur Tiga (Jati) Selangor.

6 comments:

  1. balik2 muka yang sama aje....satu orang ada 40 ngo,,mereka ini adalah kumpulan serpihan PKR yang mengharapkan dapat jadi calon kuttttttt.

    ReplyDelete
  2. Video tak boleh jadi bukti sebab ia hanya besi. Ni.. Hj Hadi yang cakap. Jadi sapa NGOK sapa BONGOK ??

    ReplyDelete
  3. Hello C Mari Kemud,

    Cakap pakai otak jangan pakai lubang juboq. Tengok kes la...Kalau orang fitnah mak engkau mengentot dengan menunjukkan video kabur, tak adil lah pakai video tu sebagai bukti.

    Dalam kes ceramah ni, kalau ada dirakamkan boleh dengar dengan jelas setiap butiran yang diucapkan. Boleh la terima video ni sebagai bukti.

    Tapi kalau YB YB u cakap Perdana Menteri Najib menyalahguna kuasa, mengagihkan projek kepada kroni tanpa mengikut peraturan..itu bukan cakap politik. Itu fakta atau kemungkaran yang perlu didedahkan walaupun berada di dalam masjid NGOK!

    Masa kecik orang belajar dalam kelas kau main...tu la dah besar jadi NGOK!

    ReplyDelete
  4. 4 saksi tu kes hudud je lah ngok. Kes sebegini bolehlah guna alatan 'besi' tu. Tak kan kes saman trafik pun nanti kau nak 4 saksi. Apa punya ngok lah kau niCT Mari Kemud.

    ReplyDelete
  5. CT Mari Kemud. ..... he3x. ... mana hujah ct??? jwb la

    ReplyDelete
    Replies
    1. klau awk tu dh bongok,jgn le nk kata org bongok.Org minta video yg tak di edit,tak di kabur kn.Bkn bawa video di dpn pintu lif lain,dlm bilik dh lain.Apahal bengap sngt?

      Delete

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini