28 August 2012

Mamak lidah bercabang

Ini jenis mamak lidah bercabang ... cakap putar belit. Senag-senang dia kata Hudud PAS. Dia dah baca ke draf Hudud yang disediakan tu?
Kalau jujur nak laksanakan Hudud tak payahlah nak cerita pasal Hudud PAS ke atau sebagainya.
Ini cakap putar alam, asyik cari alasan sahaja. Kalau benar nak buat Hudud buatlah, TGNA kata dia sokong 100% tanpa bahas.
Mana draf nya. Sampai sekarang dah lebih 50 tahun memerintah. Perlu masa sampai bila lagi?
Sementara itu Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak pernah menolak pelaksanaan hukum hudud sepertimana yang terkandung dalam Islam, sebaliknya menolak hukum hudud yang akan dilaksanakan oleh Pas.
"Saya tolak hudud Pas, saya tidak pernah kata saya tolak hudud Islam. Kita kena bezakan antara dua ini... lain langsung," katanya kepada pemberita.

   
Beliau berkata kononnya hukum hudud yang mahu dilaksanakan oleh PAS mirip kepada hukuman yang lebih berat dan tiada di dalam al-Quran.

Dengan ini kita mencabar agar Umno tolong drafkan undang-undang hudud menurut Islam yang sebenar jika hudud yang dibuat oleh PAS tidak betul..bentang dalam parlimen dan laksanakan sebab menjadi kewajipan mana-mana pemerintahan orang-orang Islam.

1 comment:

  1. Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir dan Batin buat rakan seperjuangan sekeluarga.

    Ucapan yang sama juga kepada semua pengunjung di sini.

    suasanapolitikmalaysia.blogspot.com

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini