01 June 2010

Kompleks PAS Putrajaya

Usaha Pas membina sebuah kompleks berhampiran pusat rekreasi Paya Indah Wetland, berhampiran Putrajaya.

Difahamkan, kompleks bernilai RM27 juta berkenaan bakal dilengkapi sebuah dewan persidangan, pusat latihan, balai Islam, lot perniagaan dan kawasan perumahan.

Dewan persidangan di kompleks berkenaan mampu memuatkan 8000 orang dalam sesuatu masa, manakala pusat latihan yang dibina serba moden dengan kelengkapan terkini, di samping kawasan perniagaan dan perumahan.

Seorang penduduk, Osman Kamal berkata, kedudukan Kompleks Pas yang akan dibina adalah strategik kerana hanya kira-kira 15 minit perjalanan ke Putrajaya.

“Dengan pembinaan kompleks tersebut, menjadi persediaan Pas untuk mentadbir Kerajaan Persekutuan suatu hari nanti,” katanya.

Sementara itu, majlis perasmian Pecah Tanah Projek Kompleks Pas Pusat disempurnakan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Mereka yang berhasrat untuk menderma dan menyalurkan sumbangan bagi membiayai kos pembinaan Kompleks Pas boleh dibuat melalui Bank Islam Sdn Bhd (BIMB) no akaun, 14023010039098 atas penama Parti Islam SeMalaysia Markas Tarbiah Pas.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini