13 June 2010

Sidang Media yang tidak perlu & buang masa

Ketua penerangan PKR Perak Zulkifli Ibrahim, memberitahu satu sidang media di Ipoh bahawa tiga ADUN Umno akan menyertai PKR dalam masa terdekat.

Zulkifli berkata ketiga-tiga ADUN tersebut tidak berpuas hati dengan layanan Zambry kerana lebih mengutamakan bekas ADUN PKR.

Katanya, nama tiga ADUN Umno itu akan diumum pucuk pimpinan tertinggi parti tidak lama lagi.

Rasanya ini adalah suatu pengumuman yang tidak perlu dan membuang masa. Apa yang nak diharapkan dari sidang media ini yang hanya dibuat oleh seorang KP PKR. Ini benda serious, lompatan ini boleh menyebabkan kejatuhan kerajaan UBN di Perak. Siapa yang nak percaya? 

Benar kata Zambry .. "Ini satu pembohongan dan cerita rekaan oleh oleh Pakatan Rakyat"

Bincang dulu dengan rakan bloggers Pakatan sebelum buat sesuatu kenyataan. Mereka lebih punya sumber dan maklumat terkini politik negara..... hampeh.

Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir, menafikan dakwaan PKR Perak bahawa tiga ADUN Umno akan menyertai pembangkang dan menyifatkannya sebagai satu pembohongan.

Menurutnya, dakwaan itu bertujuan untuk memecah-belahkan perpaduan di dalam Umno yang kini semakin kukuh.

"Mereka (pembangkang) cuba untuk mereka-reka isu. Ini adalah satu taktik alih pandang kerana mereka menyaksikan satu demi satu pemimpin mereka meninggalkan parti itu," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Zambry diminta mengulas kenyataan ketua penerangan PKR Perak Zulkifli Ibrahim yang sebelum itu memberitahu satu sidang media di Ipoh bahawa tiga ADUN Umno akan menyertai PKR dalam masa terdekat.

Zulkifli berkata ketiga-tiga ADUN tersebut tidak berpuas hati dengan layanan Zambry kerana lebih mengutamakan bekas ADUN PKR.

Katanya, nama tiga ADUN Umno itu akan diumum pucuk pimpinan tertinggi parti tidak lama lagi.

Zambry yang juga pengerusi badan perhubungan Umno negeri turut menyangkal dakwaan pembangkang bahawa rakyat Perak tidak berpuas hati dengan pentadbiran BN di negeri itu kerana polisi yang tidak stabil.

"Ini bukan strategi baru pada ketika BN dan rakyat di Perak berada dalam keadaan tenteram dan kerajaan yang diterajui oleh BN bekerja seperti biasa," katanya. ...Bernama

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini