18 May 2009

Penubuhan KPP Caw. Menara Maju

Semalam saya bersama Tn Hj Termizi NYDP PAS Kawasan Kota merangkap Ahli Majlis MPK, Sdr Syed Abd Malek (Pen. s/u PAS Kawasan Kota Raja) serta Sdr Jalil (AJK LPN) dijemput sekali lagi oleh Sdr Letchumanan (empat dari kanan) untuk menghadiri Majlis Perasmian Cawangan Kelab Penyokong PAS Menara Maju. Ini adalah cawangan kedua selepas Cawangan Ladang Batu Ampat dalam bulan ini. Dalam keadaan hujan renyai kehadiran hampir 80 orang ahli Kelab yang terdiri dari kaum India amat membanggakan sekali. Lebih membanggakan ialah bila kami dapat melihat ahli Kelab yang sudah berusia emas turut hadir pada malam tersebut. Hadir sama ialah YDP Kota Raja. Sdr Somu (4 dari kiri ialah Ketua Cawangan KPP Menara Maju)NYDP yang dijemput berucap telah menyampaikan pidatonya yang menyentuh tentang rasuah dan pembaziran wang semasa zaman pemerintahan zalim BN menyebabkan rakyat menderita dengan kenaikan harga barang-barang keperluan pada ketika ini. Beliau memberi contoh bahawa lebih 40 bilion diperolehi oleh kerajaan dari Petronas tetapi duit tersebut tidak digunakan untuk membantu rakyat. Beliau memberi tahu bahawa pengerusi syabas memperolehi gaji sebanyak RM14.000 sehari dan jika wang sebanyak itu dikembalikan kepada rakyat sudah tentu rakyat akan menikmati kemudahan air lagi pada masa akan datang.

Pada majlis tersebut saya mengambil peluang mengucapkan syabas, tahniah dan terima kasih kepada semua penduduk yang telah mengambil inisiatif untuk menubuhkan secara resmi Cawngan KPP Menara Maju. Dengan penubuhan secara resmi dan sistematik ini ianya akan memudahkan LPN Kota, Negeri dan Pusat untuk mengemaskini keahlian anggota KPP secara lebih sistematik.

Disamping itu saya juga memberitahu bahawa YB Dr Siti Mariah Mahmud Ahli Parlimen Kota Raja adalah seorang wakil rakyat yang sangat mengambil berat setiap masaalah rakyat dalam Parlimen Kota Raja. Sehinggakan walau pun dinafikan haknya sebagai Ahli Parlimen pilihan rakyat dimana beliau tidak menerima sebarang peruntukan dari kerajaan persekutuan tetapi beliau sedaya upaya berusaha untuk menyelesaikan setiap permasaalahan rakyat dengan menggunakan semaksimumnya seluruh sumber yang ada dimana beliau telah mengorban kan keseluruhan gaji dan elaun sebagai MP untuk membantu rakyat di Kota Raja.

Menurut Hj Termizi, YB Dr Mariah bolehlah dijadikan Roll Model seorang yang amat gigih bekerja tanpa mengenal penat lelah dalam membantu rakyat khususnya di Kota Raja. Kami sendiri tidak mampu mengikut cara beliau bekerja.

3 comments:

  1. Mantop Lajnah Perpaduan Nasional Kota Raja ni yee.

    Lajnah lain macam mana pule?

    ReplyDelete
  2. Hey brother, really I am proud of you for your tireless effort in helping others, and your effort has been repaid by the trust others have given to you! I know you and I know that you have never asked anything in return besides a true Rakyat Malaysia! Keep it up & syabas! Hidup Rakyat!

    ReplyDelete

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini