02 September 2012

Sambutan Kemerdekaan terakhir Kerajaan Umno & Barisan Nasional.

Ini Jawapan seorang Perdana Terakhir "Janji di Capati" setelah anggaran yang dibuat oleh Rais Yatim melalui Sinar Harian Online dan Metro bahawa lebih 200,000 orang hadir ke perhimpunan malam tadi yang akhir hanya mampu mengumpul 50% kurang dari jangkaan awal.

Inilah reaksi awal rakyat untuk menjadikan sambutan Ulang Tahun Ke Merdekaan yang 55 pada tahun 2012 ini adalah yang terakhir buat Kerajaan Umno dan Barisan Nasional.

Najib kata Sambutan kali ini 'sempoi dan cool' mungkin merujuk kepada dinginnya sambutan rakyat Malaysia keatas Sambutan Kemerdekaan tahun ini kerana "Umno terlalu mempolitikkan sambutan tahun ini".

Sebagai "Protes dari Rakyat Malaysia" anda boleh lihat bagaimana minat untuk rakyat mengibarkan jalur gemilang hampir tiada termasuk dari Ahli Umno dan komponen yang mungking menghanpiri angka 3 juta. 

Jika 20% sahaja dari ahli-ahli parti memerintah begitu taat dengan arahan pimpinan mereka yang hari-hari diulang supaya mengibarkan jalur gemilang melalui media arus perdana ... anda bayangkan betapa meriah suasana sambutan. Tapi malangnya mereka marah kerana mereka rasa ditipu bukan sahaja oleh Rais Yatim tapi oleh kerjaan yang memerintah sekarang.

Umno merasakan bahawa Malaysia hanya kepunyaan parti mereka dan Barisan Nasional .... walhal mereka lupa bahawa umno bukan milik rakyat Malaysia. Umno hanya milik Umno.

Tidak seperti di Britain bilamana sambutan ini dibuat bersama barisan parti memerintah dan pembangkang dan ditengah-tengah ialah Queen. 

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini