10 September 2012

Start boikot kedai mamak walaupun bermula dengan "CAPATI"

Penulis memang dah lama bengang dengan mamak kutty ni. Bermula dengan Pilihanraya Tenang si mamak ni dah mula tunjuk belang terang-terangan sokong BN.

Kesedaran semua ahli PAS + PKR + DAP termasuk kepimpinan serta seluruh penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat amat penting bagi memastikan mamak kutty ni sedar diri sikit.

Adalah amat wajar bagi penyokong PR agar memboikot kedai mamak diseluruh negara bagi memberi pengajaran diatas keceluparan mulut simamak kutty ni walau pun anda bermula dengan memboikot "CAPATI"

Sementara itu Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) akan membantu Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang menawan kembali kepimpinan negeri itu daripada Pakatan Rakyat (PR) pada pilihan raya umum akan datang.
Presiden Kebangsaan Kimma, Senator Datuk Syed Ibrahim Kader berkata, Kerajaan PR telah melepaskan peluang diberikan rakyat pada pilihan raya umum 2008.

“Banyak janji manis dibuat PR kepada rakyat, tetapi mereka gagal untuk menunaikan janji itu.

“Terdapat banyak kelemahan dalam kepimpinan PR, tetapi mereka tidak melakukan apa-apa untuk membaiki kelemahan mereka sepanjang memerintah,” katanya dalam ucapan perasmian Majlis Konvensyen Kimma Negeri Pulau Pinang, di Dewan Parti Gerakan, di sini, semalam.

Lebih 300 ahli Kimma menghadiri Konvensyen itu yang dirasmikan oleh Pengerusi BN Pulau Pinang.

300 ahli pun dah berlagak.

4 comments:

  1. Salam,

    Dah lebih sepuluh tahun aku tak makan di kedai mamak. Semuanya kerana benci kat kerabat kutty tu. Heran!, tak sedap mana pun masakan mereka. Teh dan roti canainya pun biasa saja. Cuba lihat gelas minumnya. 'Vim dan Zip' pun surrender takut nak dekat. Nak tahu hatinya kotor ke tidak lihat sahaja bibir mereka. Sekali-sekali cubalah roti kat kpg Medan atau di Pantai. Lagi sedap.

    ReplyDelete
  2. pandangan peribadi aku tak wajar saranan berbentuk perkauman begini. yang bersuara adalah pemimpin mereka sedangkan kita tak pasti apa pilihan mereka. lagipun tak wajar kita pinggirkan mereka. sepatutnya kita mendekati mereka memahamkan mereka perjuangan kita. jangan ikut perangai jkkk. 'insan terpilih' ajer yang dapat bantuan. kalau kitapun begitu apa beza kita dan mereka??? aku dah lama tak masuk kedai mamak pun. kotor dan aku tak berapa suka masakan kari. hargapun agak tinggi dari kedai biasa. bukan sebab mereka mamak kutty

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cara mamak ni belasah pimpinan PR menunjukkan bahawa kutty ni cukup menyakitkan hati dan tak menghormati pelanggan serta pembeli dikedai mereka yg terdiri dari pelbagai pegangan parti ... terlalu yakin dgn BN sebagai periuk nasi mereka .... ada satu kes di Italy bila roti pasta menaikkan harga roti dipasaran ... hampir semua rakyat Italy boikot beli pasta ... akhirnya pasta mengalah dan turun kan harga ... kita sebagai pengguna dari Pakatan Rakyat memang cukup ramai ada kuasa yg kuat untuk mengajar kutty ni jadi lebih fleksible dan jangan berlagak sangat ...

      Delete
    2. Ada beza ketara boikot mamak dengan boikot pasta. Saya setuju pembeli/pengguna mempunyai kuasa yang besar. Misalnya jika kita semua pakat boikot proton/perodua sehingga mereka turunkan harga kereta itu boleh berlaku tuntutan kita pasti dipenuhi.Jika tidak mereka akan lingkup. Apa yang saya utarakan ialah kempen/saranan berbentuk perkauman. Admin menyatakan dalam pos apa yang berlaku di Tenang. Lebih adil jika admin menyebut nama kedai yang terletak di Tenang? tu dan meminta penyokong PR memboikot kedai tersebut daripada terus menyalahkan semua mamak kutty. Apa kata andainya ada tuan empunya kedai adalah ahli PAS. Kita pun kena boikot mereka sebab mereka KUTTY? cukup setakat ini saya x mau panjangkan lagi. Tujuan aya supaya admin paham apa maksud saya dan jua suaya tidak merosakkan parti. PAS 4 ALL termasuk mamak KUTTY

      Delete

Recent Posts

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini