10 October 2010

Kenapa mesti pilih 10.10.10?

1. Apa pasal terlalu ramai manusia termasuk orang Islam yang pilih tarikh hari ini 10.10.10 untuk buat majlis perkahwinan?

2. Apa yang istimewa sangat hari ini sehingga ada juga yang tumpang tui dalam sibuk orang buat majlis perkahwinan ada juga yang buat majlis bertunang, Doa Selamat, Tahlil dan Marhaban?

3. Tiadakah tarikh lain yang lebih baik dari tarikh ini khususnya untuk orang Islam, sehinggakan dalam satu Taman dan Kampung berebut-rebut untuk pilih hari untuk buat majlis kahwin hingga terpaksa pergi REWANG 3 - 4 tempat dalam waktu yang sama? Tidak kah itu menyeksa jiran namanya? Di Meru khabarnya YB Dr Rani kalau dijemput semua orang kampung terpaksa pergi 18 jemputan kenduri kahwin.

4. Harga barang kering dan basah meningkat begitu mendadak, semalam harga ayam yang pada minggu lepas berharga RM5.00 mencecah hampir RM7.00 sekilo. Kali ni kalau orang PAS buat kenduri khususnya di Kota Raja lagi parah, saya tengok harga kambing beku RM19.80 sekilo, kalau tak beli macamana pulak dengan kawan-kawan dari DHPP?

5. Apakah peristiwa ini akan berulang pada tarikh 11.11.11?

6. Oh tidak ........ PM 1Malaysia sukakan tarikh ni jadi kalau siapa buat majlis kahwin tarikh tu ... tak ramailah yang pergi sebab tarikh tersebut merupakan hari pembuangan undi PRU 13 ..... ye ke? .....wallahuaklam.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini