15 October 2010

Sumbangan Anda di Perlukan

Munirah Care merupakan sebuah NGO yang bernaung dibawah Persatuan Anak Yatim dan Miskin Al-Munirah (No Pendaftran ROS 991) yang berada di Kampung Johan Setia Klang.

Kami telah mengorak langkah untuk menjalankan kerja-kerja kebajikan, kemasyarakatan dan dakwah. Misi terbaru kami kali ini ialah dengan menghantar 3 orang wakil Munirah Care iaitu :-
  1. Tn Hj Mohd Termizi b Ismail  (Chairman MunirahCare)
  2. Mohd Razif b Maslan (Executive Coordinator)
  3. Shamsul Bharin b Hassan (Programe Coordinator)
ke kawasan pendalaman di Ulla Para Siraj Gonj, Bangladesh.

Misi ini akan bermula pada 19 Nov 2010 hingga 22 Nov 2010. Bagi tujuan tersebut kami berharap tuan/puan dapat menyokong misi dunia tanpa sempadan ini dengan menyertai program yang kami sediakan iaitu,
  1. Penyertaan Ibadah Qurban dan Aqiqah dimana satu bahagian bersamaan RM300.00
  2. Penyertaan Fidyah Ganti Puasa dimana jumlah satu hari bersamaan RM2.00
Munirah Care meletakkan sasaran untuk mengumpul dana bagi membantu memberi sumbangan kepada kira-kira 500 orang fakir miskin disana. Untuk itu kami merayu agar pihak tuan puan dapat menghulukan bantuan kepada yang memerlukan ini.

Untuk makluman pihak Munirah Care setakat ini telah menaja seorang guru agama sejak lebih 5 tahun yang lalu disebuah kampung pendalaman di Ulla Para Siraj Gonj bagi mengajar Al Quran kepada kira-kira 100 orang pelajar. Selain Al Quran para pelajar juga diajar fardhu ain oleh guru agama tersebut disebuah Madrasah yang telah diwakafkan pembangunannya dibiayai sepenuhnya oleh Munirah Care.

Kejayaan membuka Madrasah ini telah membuka mata penduduk setempat dan atas kesedaran agama seorang Hamba Allah telah menyatakan berhasrat untuk untuk mewakafkan sebidang tanah kira-kira 5 km dari sekolah asal untuk dijadi sebuah Madrasah yang berkonsepkan sama seperti yang telah sedia ada.

Oleh yang demikian bersesuaian dengan moto kami "Misi Bantuan Tanpa Sempadan @ Borderlass Aid" dan seruan Rumah Anak Yatim dan Miskin Al-Munirah yang berbunyi "Bersama Amal Jariah", maka kami dengan rendah hati merayu kepada semua Hamba Allah untuk bersama-sama dalam misi ini dengan menghulurkan sumbangan Ikhlas kepada Munirah Care.

Sila penuhkan borang penyertaan Ibadah Qurban/Aqiqah dan kembalikan kepada kami secepat mungkin. Manakala sumbangan yang lain juga oleh dihulurkan melalui bank-bank yang disediakan.

Selamat menderma. Sila download borang yang disediakan.

1 attachments — Download all attachments  

Munirahcare.pdfMunirahcare.pdf
111K   View   Download

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini