07 October 2010

Spekulasi

1. Umno heboh mencanangkan serta mengilai Tengku Razaleigh Hamzah untuk dijadikan calun pada PRK Galas.

2. Ku Li dijangka akan membuat pengumuman penting di KLIA sebaik setibanya di lapangan terbang sabtu ni. Berita ini menjadikan kepulangan beliau dinanti-nantikan. Orang menanti apakah yang akan dinyatakan oleh Razaleigh. Dua persoalan yang bermain di kepala umum ialah apakah beliau sedia menjadi Pengarah Pilihan Raya kecil Dun Galas atau menerima tawaran Umno menjadi calon.

3. Adakah Pas gentar untuk berdepan dengan Razaleigh?

4. Husam Musa sudah membayangkan Pas akan menurunkan Orang Asli untuk lawan Ku Li sekiranya ia menerima tawaran Umno untuk jadi calun. PAS wajar mencari seorang Tok Batin untuk diletakkan beradu kekuatan dengan Razaleigh.

5. Bayangkan macam mana kalau berlaku pertembungan antara Razaeigh dengan Tok Batin Orang Asli. Ia akan menjadi sejarah dan berita menggemparkan, dimana seorang anak raja berlawan dengan Orang Asli. 

6. Adakah formula terbaik bagaimana hendaklah mengelakkan kejadian ini dari berlaku kerana ia boleh mengaibkan banyak pihak. Tidak elok sangat kalau tiba-tiba Razaleigh yang merupakan seorang tokoh veteran calun Bakal Perdana Menteri berlawan dengan seorang Tok Batin Orang Asli.

7. Wajar sangatlah Ku Li menarik diri .... wallahuaklam

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini