16 October 2010

Najib : Antara sayang bini @ takut bini

1. Belanjawan yang dibentang oleh Tok Najib semalam menjadi bualan panas kedai kopi pagi ini, selepas Subuh ramai geng surau duduk pekena roti canai bersama imam dan ustaz. Macam sepakat semua kata ini bajet pilihanraya Najib.

2. Dengan membela semua pihak kononnya termasuk Tok Batin, Ibu Tunggal, Pemandu kenderaan, Guru KAFA, Imam Masjid, Ketua Kampung dan seantero dengan nya, Tok Najib sudah bersedia nampaknya dengan lebih kurang 8 bulan dari sekarang akan mengadakan Pilihanraya Umum ke 13, kerana pada ketika itu UBN akan mendapat 'Impak Maksimum' dari pelaburannya bermula semalam yang bermodalkan ratusan billion ringgit entah dari mana di copnya duit tersebut.

3. Tup tup ada orang mencelah "belanjawan kali ni menampakkan Tok Najib sayang bini atau takut bini", tanya nya. Ramai orang kata Tok Najib takut bini dan terlalu sedikit bilangannya yang kata Najib sayang bini. Kenapa jadi begini, kenapa terlalu ramai berpandangan bahawa Najib takut bini?

4. Eh eh, ada pulak yang kata Belanjawan 2010 merupakan Belanjawan RM ( Rosmah Mansor ) siapa lagi kalau bukan lagi isteri PM yang dengan tak malu mengaku dirinya 'First Lady' Malaysia. Paling ketara belum pernah dalam sejarah pembentangan Belanjawan di parlimen, isteri PM mendapat peruntukan khas RM 111 juta melalui program PERMATA yang dianunginya. Sekolah Agama Rakyat ( SAR ) di seluruh negara hanya mendapat RM 95 juta sahaja.

5. Penghapusan cukai 300 barangan kegemaran pelancong seperti beg tangan ,minyak wangi, kasut antara topik panas kedai kopi pagi ini, apa tidaknya mereka kata "Pengurangan cukai untuk beg, penyembur rambut, minyak wangi... hadiah Krismas awal Najib untuk bini kesanyangannya itu.

 6. Dengan bertambah murahnya penyembur dan pewarna rambut maka harapan rakyat Malaysia yang beragama Islam dan beriman serta bertaqwa ingin melihat "Wanita Pertama yang Syok Sendiri" ini pakai tudung semakin tambah jauhlah nampaknya.... wallahuaklam.

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini