03 October 2010

Sindrom bisu para Mufti

DAP kata kepada ADUN bengap UmNo, pulangkan elaun bulanan yang sudah diambil dari kerajaan negeri Pulau Pinang dan jangan terima lagi elaun pada bulan hadapan, sebab gaji/elaun tu datang dari pendapatan yang haram mengikut hukum orang UmNo Pulau Pinang. Punyalah bengong.

Siapa pula diantara mufti di seantero Malaysia yang mengeluarkan fatwa atau sekurang-kurangnya memberikan pandangan menyokong puak bengong UmNo PP bahawa wang ehsan yang diberikan kepada warga miskin tersebut adalah haram jika diterima dan digunakan? Dalam isu ini jelas para mufti pula seakan dilanda sindrom bisu. UmNo PP yang bengong kini semakin terpinggir dan bersendirian dan tiada satu pihak pun yang menyokong mereka termasuk menteri yang jaga hal ehwal agama. 

Manakala TV 3 suku pula seakan-akan sudah bertaubat dan nampak insaf sikit dalam isu ni bila semua wartawan yang cuba menemui mufti-mufti diseluruh negara merakamkan pendapat seperti mana yang dikeluarkan oleh bekas mufti Perlis Dr Asri. Editor kanan pula membakul sampahkan rakaman tersebut yang jelas tidak menyebelahi UmNGOK Pulau Pinang demi menjaga keaibpan yang sepatutnya tidak ditanggung oleh mereka. Apa dah jadi?

No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini