30 October 2010

Live dari Galas : Semua aktiviti kempen terhenti

1. Selepas mengambil YB Dr Mariah dari Bilik Gerakan Muslimat jam 8.45 mlm tadi, Sekretariat Parlimen Kota Raja seramai 8 orang terus menghantar beliau untuk bermesyuarat di Bilik Gerakan Helwa.
2. Sehingga waktu ini semua aktivi kempen kedua-dua parti terhenti, manakala bilik gerakan UPU disesetengah tempat terlalu sunyi, tukang kempen kini beralih kekedai-kedai kopi dan warong serta restoran yang ada TV kerana disana berkumpul ramai orang yang mengadap TV melihat perlawanan akhir Piala Malaysia diantara Kelantan  bertemua Negeri sembilan.
3. Selain dari bola pada ini hujan lebat sedang turung di Galas.

4. Kami pulang kehotel untuk berehat seketika kerana pada jam 10.30 malam nanti akan mengiringi YB ke Lepan Tupai untuk beliau bermesyuarat disana. Siang tadi kami kesana dan melihat UBN sedang mengagih jambab bodo kepada penduduk.Hilang akal ke diorang ni. menyusahkan orang kampung nak modalkan lagi RM2,000.Dalam PRU yang lalu PAS cuma menang 11 undi di UPU ini dan siang tadi persangingan begitu sengit diantara PAS dan Umno dalam menganjurkan pelbagai program dan menarik ada program sukan oleh PAS dan Program kesihatan oleh UBN dibuat begitu dekat iaitu hanya dipisahkan oleh jalan raya sahaja, tapi OK tiada sebarang masaalah.

5. Hotel budget kat sini amat mahal, diberitahu oleh penjaganya bahawa harga yang kami bayar RM150.00 hari ini hanya RM65.00 untuk hari biasa sebelum PRK.

6. Nak makan pun kena hati-hati jika tidak mahu terkejut ketika membuat pembayaran.


No comments:

Post a Comment

Recent Posts : Dr Siti Mariah

Popular Posts

Artikal pilihan hari ini